בנט גינה בעקיפין את דברי ראש ממשלת ירדן: "לא לעודד אלימות כנגד יהודים"

ראש הממשלה בהתבטאות עמומה נגד ראש ממשלת ירדן, ששיבח את מיידי האבנים לעבר היהודים בהר הבית | שר המשפטים התייחס גם הוא לדברי הבכירים הירדנים: "ההתבטאויות המושמעות מצד בכירים בממלכת ירדן הינן חמורות ובלתי מקובלות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/04/22 19:20 יז בניסן התשפב

בנט גינה בעקיפין את דברי ראש ממשלת ירדן: "לא לעודד אלימות כנגד יהודים"
בנט על רקע יידוי אבנים בהר הבית, צילום: Jamal Awad/Flash90, Ohad Zwigenberg/POOL

"כל פלשתיני ואת כל עובדי הווקף האסלאמי הירדני שעומדים בצורה נעלה כמו צריח ואלה המשליכים אבנים על כל הפרו ציוניים המטמאים את מסגד אל-אקצא בתמיכת ממשלת הכיבוש הישראלי", כך שיבח היום (ב') את הטרוריסטים המוסלמים בהר הבית, ראש ממשלת ירדן בישר אל-ח'סאוונה. ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב הערב לדברים החמורים, אך בחר שלא להזכיר בדבריו מפורשות את ירדן.

"בשבוע האחרון מתנהל נגדנו מסע הסתה פרוע בהכוונת חמאס", אמר בנט. "‏הנה האמת: ישראל עושה הכל כדי שכולם כתמיד יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים. ‏אנחנו מצפים מכולם שלא להצטרף לשקרים ובטח לא לעודד אלימות כנגד יהודים. ‏מדינת ישראל תמשיך לשמור על בירתנו ירושלים פתוחה לכל".

גם שר המשפטים גדעון סער גינה היום את התבטאויות ראש ממשלת ירדן ובכירים נוספים בממלכה ההאשמית: "ההתבטאויות המושמעות מצד בכירים בממלכת ירדן הינן חמורות ובלתי מקובלות. ריבונות ישראל בירושלים בירתה היא המבטיחה את חופש הפולחן לבני כל הדתות בעיר. הנסיונות של גורמים קיצוניים וטרוריסטים, כמו החמאס, להצית את השטח באמצעות קמפיין אנטי-ישראלי שקרי הם שקופים ואותם יש לגנות ולהוקיע". 

משרד החוץ: "הצהרות תמיכה במעשי אלימות - תורמות להסלמה"

נזכיר, כי על רקע המתיחות הביטחונית בירושלים ובהר הבית בפרט, שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, אמר היום כי משרד החוץ יזמן את הממונה על השגרירות בירדן, סמי אבו ג'נב, כדי להעביר דרכו איגרת מחאה על האירועים במסגד אל-אקצא. לדברי א-ספדי, אבו ג'נב זומן מכיוון שהשגריר הישראלי לא נמצא ברבת עמון.

שר החוץ יאיר לפיד לא התבטא באופן ישיר, אך במשרדו יצאו נגד הבכירים הירדנים: "‏זימונו של סגן השגריר למשרד החוץ הירדני והודעת דובר משרד החוץ הירדני בעקבות הפגישה פוגעים במאמצים להשכין שקט בירושלים ונותנים רוח גבית לאלו שפוגעים בקדושת החגים ונוקטים אלימות המסכנת חיי אזרחים מוסלמים ויהודים כאחד. ‏אנו קוראים לכולם לסייע לישראל במאמצים להשכין שקט בירושלים ולאפשר חופש פולחן בהר הבית", נכתב בהודעה הרשמית של משרד החוץ.

"מדינת ישראל מחויבת ופועלת ללא לאות להבטחת חופש הדת והפולחן ליהודים, למוסלמים ולנוצרים  בירושלים בימי חול וחג כאחד. ‏‏פעולתה של משטרת ישראל, כולל ביום שישי האחרון, היא זו שאיפשרה את קיום התפילות לעשרות אלפי מאמינים מוסלמים. פעולה זו באה רק לאחר שמוצו כל האמצעים האחרים, כולל שיח אינטנסיבי עם הוקף".

לסיום נכתב כי ‏"כל שותף אחראי צריך להכיר בכך ולא לקחת חלק בהפצת ידיעות שקריות לחלוטין, שרק מתסיסות את האווירה. הצהרות תמיכה במעשי אלימות, כולל יידוי אבנים, הן בלתי נתפשות ותורמות להסלמה. ישראל שומרת על הסטטוס-קוו ומצפה מכל שותפותיה לגנות את הקיצונים העוסקים בהסתה ובאלימות".

"להפסיק את כל הצעדים הישראליים הבלתי חוקיים והפרובוקטיביים במסגד אל-אקצא"

מלך ירדן עבדאללה השני שוחח היום עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בנוגע למתרחש בירושלים. על פי פרסומים בירדן, השניים הדגישו במהלך שיחת הטלפון את "הצורך להפסיק את כל הצעדים הישראליים הבלתי חוקיים והפרובוקטיביים במסגד אל-אקצא".