במהלך ליל הסדר: גנץ וכוכבי בהערכת מצב גורלית בנושא יהודה ושומרון

המהומות והפיגועים נמשכו בסוף השבוע עם מאות עצורים בהר הבית ופיגוע דקירה בחיפה, במהלך ליל הסדר שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב והנחה שלא לאכוף סגר על יהודה ושומרון בחול המועד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/04/22 20:20 טו בניסן התשפב

במהלך ליל הסדר: גנץ וכוכבי בהערכת מצב גורלית בנושא יהודה ושומרון
גנץ במטה השב"כ, ארכיון, צילום: תקשורת שב"כ

בעקבות גל הטרור, בעיצומו של ליל הסדר התקיימה הערכת מצב טלפונית בראשות שר הביטחון בני גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ורח"ט מבצעים במשטרה.

ההחלטה של גנץ בליל הסדר: לא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד

שר הביטחון ביקש להביע הערכה לפעילות המדויקת והרחבה לאורך סוף השבוע בכלל הגזרות של כלל כוחות הביטחון. עוד ציין שר הביטחון, כי ישראל תמשיך לפעול מול הטרור באופן ממוקד ולבלום את כל מי שיבקש להפר את הסדר הציבורי. לצד זאת, הדגיש שר הביטחון את חשיבות המשך השמירה על חופש הפולחן והכלכלה. 

בהערכת המצב הוצגה התוכנית להמשך פריסת הכוחות הנרחבת בתפר ובמוקדים השונים ביהודה ושומרון במהלך חול המועד, לפי המתווה שגיבש צה"ל. עוד החליט שר הביטחון בהמלצת גופי הביטחון שלא יוטל סגר על איו"ש בחול המועד וכי ימשיכו להתקיים הערכות מצב בהמשך בהתאם להתפתחויות.

פיגוע דקירה בחיפה

נזכיר כי ביום שישי התקבל דיווח במוקד המשטרה 100 מתושב חיפה כי בכוונת ביתו בת ה-15 לבצע פיגוע בירושלים, ניידת סיור שהגיבה לקריאה, החלה בבדיקה הפרטים מול האב המודיע כאשר במקביל לטיפול התקבל במוקד 100 דיווח על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה.

צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיב מיד לזירת האירוע בגן הזכרון. שוטרת סיור שהבחינה בחשודה כאשר הסכין בידה עצרה את החשודה במקום. כתוצאה מהדקירה נפצע תושב העיר בן 47 באורח קל עד בינוני (עפ"י גורמי רפואה) ופונה לקבלת טיפול בבית החולים רמב"ם בעיר.

התפרעויות בהר הבית