איימן עודה לא עוצר: "מקומנו אינו בצבא הכיבוש"

יו"ר הרשימה המשותפת לא חוזר בו מקריאתו לצעירים ערבים למרוד במוסדות השלטון של המדינה וטוען כי במשך עשרות שנים, "לא הייתה מתקפה חמורה יותר נגד ירושלים ותושבי ירושלים מאשר תחת הממשלה הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/22 09:04 יד בניסן התשפב

איימן עודה לא עוצר: "מקומנו אינו בצבא הכיבוש"
איימן עודה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארבעה ימים חלפו מאז התפרסם הסרטון של יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, לרגל הרמאדן, בו הוא קרא לצעירים ערבים-ישראלים למרוד במוסדות השלטון של מדינת ישראל, ובסרטון חדש שהתפרסם לאחרונה הוא לא מתנצל, לא חוזר בו ומחדד את קריאתו, "היום אני מחדש את הקריאה לנוער שלנו לסרב להיות חלק ממנגנון הכיבוש. כל מי שמשרת חייב לסרב לשירות הזה. מקומנו עם האמת ונגד השקר".

ממשלת ישראל ה-36 תלויה על בלימה מאז הטלטלה הפוליטית האחרונה, כאשר חברת הכנסת עידית סילמן מימינה הודיעה לאחרונה על פרישתה מהקואליציה. על כך אמר, "הממשלה הזו, ממשלת בנט היא ממשלת פשרה בין השמאל הציוני לימין שאפשר לתמצת אותה במשפט אחד, המשך מדיניות הימין אבל בלי נתניהו. זה דבר שמרצה את השמאל הציוני, המשך מדיניות הימין זה דבר שמרצה את הצד הימני בממשלה. במילים אחרות, זאת ממשלה שעסקה בין הימין לשמאל הציוני – להפסיק את ההסתה נגד העליון, המשטרה והפרקליטות, תמורת שתיקה מול התקפת ירושלים והעם הפלשתיני, ההתקפות על הנגב ועליות המחירים. אנחנו ברשימה המשותפת לא חלק מהעסקה הזאת". 

לדבריו, במשך עשרות שנים, "לא הייתה מתקפה חמורה יותר נגד ירושלים ותושבי ירושלים מאשר תחת הממשלה הזאת – לרבות התנכלויות יומיומיות, הריסת בתים והכפלת תקציבים לבניית 9,000 יחידות דיור להתנחלויות בירושלים המזרחית הערבית הכבושה. כל מה שאמרתי בבאב אל עמוד הוא הדבר הכי טבעי מוסרי ופטריוטי. במהלך כל חיינו הפוליטיים הראנו לנוער שלנו לא להיות חלק ממנגנון הכיבוש הדיכוי וההרג. מקומנו אינו בצבא הכיבוש ולא כחברים בממשלה ששולחת את הצבא הזה לבצע את הפשעים נגד עמנו. זו אקסיומה לאומית". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן