פורסמו מועדי הלוויות של נרצחי הפיגוע בבאר שבע

הנרצחים מובאים למנוחת עולמים: פורסמו מועדי הלוויות של שלושה מהנרצחים בפיגוע בבאר שבע | נשקו של האזרח שניטרל את המחבל הוחזר לו, לאחר ביקורת ציבורית גדולה שהוטחה במשטרה שסירבה בתחילה להשיב לו את נשקו האישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 11:28 כ באדר ב'

פורסמו מועדי הלוויות של נרצחי הפיגוע בבאר שבע
זירת הפיגוע בבאר שבע, צילום: מד"א

הפיגוע הקטלני בבאר שבע: יום אחרי מסע הרצח של המחבל בבאר שבע, הנרצחים מובאים למנוחות. דוריס יחבס הי"ד בת 49 ממושב גילת שהותירה אחריה בעל ושלושה ילדים תובא למנוחות בשעה 14:00 בבית העלמין במושב בו התגוררה.

דוריס יחבס ז"ל

דוריס יחבס ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

מנחם יחזקאל מנוחין הי"ד בן 67, תושב באר שבע יובא למנוחות בשעה 15:00 בבית העלמין בעיר. נתי כהן, אחיינו, ספד לו ואמר: "הוא היה איש פשוט וטוב, אהב לטייל. זו טרגדיה נוראית, כואב לנו ממש".

לורה יצחק ז"ל

לורה יצחק ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

נרצח נוסף הוא הרב משה קרביצקי הי"ד, חסיד חב"ד מבאר שבע, שנדרס על ידי המחבל כשרכב על אופניו. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הוא יובא למנוחות הערב בשעה 19:00 בבית העלמין החדש בעיר.

הרב משה קרביציקי ז"ל

הרב משה קרביציקי ז"ל צילום: כולל חבד

מבית חב"ד בבאר שבע נמסר: "בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שליחי הרבי בעיר וקהילת חב"ד כולה המומים, כואבים ומבכים מרה את הירצחו בפיגוע הנורא על קידוש השם של אחינו ורעינו, השליח הקדוש הרב משה קרביציקי ע"ה ממפעילי בית חב"ד הנמרצים לאורך שנים ארוכות".

הם הוסיפו: "איש צנוע, עניו ובעל מידות טובות, אהוב על המקום ואהוב על הבריות שכל כולו למען הקהילה. כיהן כשליח בשכונת נחל בקע בעיר וניהל שנים רבות את בית התמחוי בשכונה מטעם "כולל חב"ד". הותיר אחריו את רעייתו מרים וארבעה ילדים שיחיו. "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכפר אדמתו עמו".

מועד לוויתה של לורה יצחק הי"ד, שנרצחה אף היא בפיגוע, טרם נמסר.

המחבל: תושב חורה בנגב

כזכור, תחילת האירוע הקטלני בשעה 16:00 אתמול (ג'), כשהמחבל מגיע לתחנת דלק בדרך חברון בבאר שבע עם רכב, יורד ממנו ודוקר למוות אישה. לאחר מכן הוא ממשיך למרכז קניות באזור, יורד מהרכב ודוקר אזרחים נוספים. לאחר מכן הוא חוזר לרכב, דורס רוכב אופניים, יוצא מהרכב ומנוטרל בידי שני אזרחים.

מד"א עדכן כי ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע, וכאמור המפגע נוטרל. המחבל, תושב חורה בנגב והוא שוחרר מהכלא הישראלי בשנה האחרונה והיה ידוע בתומך דעא"ש. ראש הממשלה בנט קיים התייעצויות וגינה את הפיגוע. כל קצות הקשת הפוליטית גם הצטרפו לגינויים, בתוכם גם הרשימה המשותפת ורע"מ.

המשטרה נגד המנטרל

אמש (ג') התפתח גם עימות בין המשטרה לאזרח שנטרל את המחבל. במשטרה זימנו אותה לחקירה ונשקו נלקח ממנו לבדיקה בליסטית, אלא שהוא סירב להתפנות מהתחנה עד שלא יסופק לו נשק אחר. האזרח מתגורר בהתיישבות הצעירה וחשש לפגיעה בו, עקב התיעוד מזירת הפיגוע שפורסם. בסופו של דבר המשטרה ליוותה אותו לביתו ונשקו הוחזר אליו הבוקר.