אימוני ירי ומאות אלפי שקלים: שב"כ עצר ארבעה מחבלי חמאס בירושלים

במהלך חקירה משותפת של השב"כ ומשטרת ישראל, נעצרו מספר מעורבים בחשד לעבירות הקשורות בהשתייכות ומימון ארגון טרור, החקירה חשפה פעילות חמאס בירושלים שכללה אימונים בירי, מפגש עם מחבלים משוחררים ומאות אלפי שקלים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/03/22 09:32 טו באדר ב'

אימוני ירי ומאות אלפי שקלים: שב"כ עצר ארבעה מחבלי חמאס בירושלים
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

חקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי במסגרת תקיפה כלכלית למניעה וסיכול פעילות טרור ושהתנהלה תחת צו איסור פרסום, הובילה למעצרם של 4 חשודים בגין חברות בארגון טרור. בימים האחרונים הבשילה החקירה והוגשו הצהרות תובע כנגד המעורבים והיום יוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט על ידי פרקליטות מחוז ירושלים.

חצי מיליון שקל במזומן

במסגרת החקירה, בתאריך 4.2.22 נעצרו מיד עם נחיתתם בארץ שלושה בני משפחה תושבי צור- באהר שבמזרח ירושלים בחשד לעבירות הקשורות לארגון טרור. החשודים, חאלד סבאח ושני בניו מוניב ומוסעב סבאח, הועברו לחקירה בה עלה כי במסגרת פעילותם בעמותת "לג'נת זקאה אלקודס" לה משרדים בין היתר בהר הבית, שימשה העמותה כפלטפורמה להעברת כספים ותמיכה במשפחות מפגעים זאת תוך כיסוי כי מדובר בעמותה התומכת ביתומים.

הכסף שאותר

הכסף שאותר צילום: דוברות המשטרה

אימוני ירי בחו"ל

במסגרת החקירה בשב"כ ובימ"ר ירושלים, נעצר חשוד (43, בית חנינה) נוסף ובמהלכה תוך פעילות חקירתית יחד עם רשויות המס, נתפס רכוש רב הכולל בין היתר כסף מזומן בסך חצי מיליון ש"ח, כלי רכב, נכסים, הוקפאו חשבונות בנק ונתפסו מסמכים רבים. עוד עלה בחקירה, כי חלק מהחשודים ביצעו אימוני ירי מחוץ לגבולות המדינה והן רק לאחרונה מונה חאלד סבאח, בעת ביקורו בטורקיה שם נפגש עם חאלד עטון ומוסא עכארי, בכירי ארגון הטרור חמאס ששוחררו בעסקת שליט, לתפקיד ראש הארגון בירושלים. כמו כן, במסגרת פגישתו עמם הוכוון על ידם לקידום פעילות שתעסוק בגיוס פעילים חדשים לשורות הארגון, גיוס כספים ופעולות נוספות, בין היתר דנו על פעילות עתידית מתוכננת לקראת הרמאדן, בכלל זה עימותים נרחבים עם כוחות הביטחון השונים.

מעצרם של ארבעת החשודים הוארך בבימ"ש מעת לעת תוך שחקירת הפרשה התנהלה תחת צא"פ שניתן. לאחר שהשבוע הוגשה הצהרת תובע, היום כאמור תגיש הפרקליטות את כתב האישום נגד הארבעה בבית המשפט.

במשטרת ישראל מספרים כי, "בכירי החמאס הנמצאים מחוץ לישראל, פועלים כל העת לגיוס של פעילים באיו"ש ובירושלים לטובת קידום פעילות טרור. משטרת ישראל ושירות הביטחון ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה יחד עם גורמים נוספים לסכל מאמצי גיוס והתעצמות של חמאס בתוך ירושלים תוך איתור וטיפול בכלל הגורמים אשר יביעו נכונות לסייע במאמצים אלו - זאת על מנת להגביר את ביטחון תושבי המדינה ולמנוע פגיעה באזרחיה".