טראמפ יכעס: ארה"ב שוקלת להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

בעוד ששיחות הגרעין בווינה נמצאות בעיצומן, גורם בכיר מסר כי ארצות הברית שוקלת לחזור בה מהחלטתו של הנשיא הקודם טראמפ, ולהוציא את משמרות המהפכה מהרשימה השחורה שלה. התמורה: הבטחות איראניות בדבר ריסון "הכוח המובחר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/22 08:49 יד באדר ב'

טראמפ יכעס: ארה"ב שוקלת להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור
ארצות הברית תיכנע? , צילום: shutterstock

ארה"ב שוקלת להסיר את משמרות המהפכה של איראן מהרשימה השחורה של ארגוני הטרור שלה. התמורה: הבטחות איראניות בדבר ריסון "הכוח המובחר", כך דיווח אמש (ד') העיתונאי ברק רביד.

על פי הדיווח בוושינגטון טרם גיבשו החלטה מה יידרשו מהאיראנים בתמורה להתחייבות כזו, שתחזיר את משמרות המפכה לרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, שכן הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צריך את משמרות המהפכה לרשימה ב-2019. מהלך שכזה מצד הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן תביא עמה ביקורת רפובליקנית נוקבת.

ברויטרס פורסם כי ממשל ביידן שוקל אם לבטל את סיווג הטרור "בתמורה למחויבות כלשהי ו/או לצעדים של איראן, ביחס לפעילויות אזוריות או אחרות של משמרות המהפכה". ההתלבטות האמריקאית דווחה לראשונה על ידי Axios, תוך ציטוט של מקורות ישראלים ואמריקאים.

"לא יכולים להסיר את משמרות המהפכה ללא ויתורים גדולים מאיראן"

מקורות מרובים מסרו לרויטרס כי הוצאת משמרות המהפכה מהרשימה, היא אחת הסוגיות האחרונות והמטרידות ביותר בשיחות הגרעין בווינה שמתנהלות בימים אלה. דובר משרד החוץ של ארה"ב, נד פרייס, נשאל על האפשרות להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של ארה"ב, וסירב להגיב מעבר לכך שהקלה בסנקציות היא בלב המשא ומתן הנוכחי.

בשבוע שעבר אמר גורם איראני רשמי כי הסרת משמרות המהפכה מהרשימה השחורה הייתה בדיון כבר בחודש יוני, אך הנושא הפך מסובך יותר עם בחירתו בקיץ שעבר של אבראהים ראיסי לנשיא איראן.

הבכיר האיראני, שדיבר בעילום שם, אמר שהאמריקאים הבהירו כי "הם לא יכולים להסיר את משמרות המהפכה ללא ויתורים גדולים מאיראן", עמדה שלדבריו נדחתה על ידי ראש צוות המשא ומתן של איראן, עלי באגרי קאני.

נתניהו נגד המדיניות האמריקאית בהסכם הגרעין:

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס השבוע (א') בעברית ובאנגלית, להסכם הגרעין עליו חותמות המעצמות עם איראן ולמתקפת הטילים במוצאי השבת על הקונסוליה האמריקאית באירביל שבצפון עיראק. נתניהו פנה ישירות לארצות הברית והזהיר מחתימה על הסכם הגרעין מול איראן. "יהיו לה טילים בליסטיים בין יבשתיים, אותם היא תוכל לשגר לכל פינה בארצות הברית".

נתניהו פתח ואמר: "אתמול איראן שיגרה טילים לעבר סביבת הקונסוליה האמריקאית בעיראק, והיום ארה"ב ממשיכה לדהור להסכם גרעין אם אותם אייתולות ששיגרו את הטילים האלה ומאפשרת להם להשיג ארסנל גרעיני שיסכן את קיומה של ישראל ואת שלום העולם. הם יסירו את הסנקציות מאיראן, מה שייתן לאייתולות מאות מיליארדי דולרים כדי להמשיך בדיוק את אותו הטרור שהם עשו אתמול. אין אבסורד גדול מזה חוץ מהעובדה אולי, שממשלת הכניעה של בנט, לפיד וגנץ במקום לצאת ולהילחם בזה בכל במה, בכל פורום, ממלאת פיה מים ולא עושה כלום".

בסרטון בשפה האנגלית, טען נתניהו: "ההסכם הזה אפילו יותר גרוע מקודמו. עם ההסכם הזה, תוך שלוש שנים איראן תיהפך למדינת סף-גרעין, יהיה לה מספיק אורניום מועשר, אשר יוכל להפוך לעשרות פצצות גרעיניות. כמו כן, יהיו לה טילים בליסטיים בין יבשתיים, אותם היא תוכל לשגר לכל פינה בארצות הברית".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן