40 שנים אחרי מלחמת שלום הגליל: משרד הביטחון בצעד היסטורי

בהנחיית שר הביטחון, בני גנץ ובהובלת מנכ"ל משרד הביטחון, אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון החל בעבודות לתכנון מוזיאון המערכה בלבנון שינציח את המערכה ואת השהייה ברצועת הביטחון בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/22 14:18 ה באדר ב'

40 שנים אחרי מלחמת שלום הגליל: משרד הביטחון בצעד היסטורי
מלחמת שלום הגליל, צילום: Yossi Zamir/Flash90

40 שנה אחרי שהחלה מלחמת שלום הגליל, משרד הביטחון במהלך של צדק היסטורי יקים את מוזיאון המערכה בלבנון. המוזיאון, יוקם בשטחה בתוך מבנה משטרת מטולה, ששימש בשנות הלחימה ברצועת הביטחון כמפקדת האוגדה הצה"לית שהגנה על יישובי הצפון.

המוזיאון יציג את סיפור לבנון מתחילת העימותים בגבול בשנת 1968 ועד ליציאת צה"ל מלבנון ב-24 במאי 2000. תצוגת המוזיאון תביא לידי ביטוי באופן משולב את כלל גורמי הביטחון של ישראל שפעלו בלבנון, את צבא דרום לבנון ואת יישובי הצפון. לצורך ציון האירוע, כינס משרד הביטחון את אלופי פיקוד הצפון ומפקדי צה"ל ברצועת הביטחון לדורותיהם להצגה ראשונה של תכניות המוזיאון. 

גנץ: "סגירת מעגל עבורי"

שר הביטחון בני גנץ אמר על ההחלטה: "סגירת מעגל עבורי ועבור דור שלם. כמי שלחם שנים בלבנון, והיה החייל האחרון לעזוב את רצועת הביטחון, אני חש גאווה ביכולת של מערכת הביטחון להנחיל לדור הצעיר את מורשת הלחימה. חשיבות הקמת המוזיאון היא גם בשימור הזיכרון, אך לא פחות חשוב מכך – בהנצחת האתוס של הלוחמים, וכלל גורמי הביטחון שלקחו חלק בפעילות המבצעית להגנה על יישובי הצפון".

סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אריה מועלם, הוסיף: "המערכה להגנת יישובי הצפון מהווה פרק ארוך ומדמם בתולדות מדינת ישראל. תצוגת המוזיאון תנסה להציגה במלוא מורכבותה, תוך התמקדות בסיפור האנושי שמאחורי המהלכים הצבאיים והמדיניים הגדולים. המוזיאון ישלב את כלל גורמי הביטחון של ישראל שפעלו בלבנון, את צבא דרום לבנון ואת יישובי הצפון. תצוגת המוזיאון תביא את החדשנות הטכנולוגית מהעולם למיצגים היסטוריים, תוך שימוש במיצגים פיזיים, מסמכים מקוריים ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים".