הותר לפרסום 51 ערבים נעצרו בחשד לסחר באמל"ח: עשרות כלי נשק ומטענים נתפסו

סוכנת המשרתת ביחידה מיוחדת של מג"ב וסוכן נוסף, הביאו להפללה ולמעצרם של עשרות חשודים בקרב החברה הערבית בחשד לסחר באמל"ח. בתום החיפושים נתפסו עשרות אלפי שקלים, שבעה כלי רכב וכלי נשק מסוג אייר סופט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/22 08:00 ד באדר ב'

51 ערבים נעצרו בחשד לסחר באמל"ח: עשרות כלי נשק ומטענים נתפסו
אחד מהמעצרים, צילום: דוברות המשטרה

סוכנת וסוכן סמויים שהופעלו בלהב 433 של משטרת ישראל הביאו להפללה ומעצר של 51 חשודים בקרב החברה הערבית בחשד לסחר באמל"ח והניבו תפיסה של עשרות כלי נשק ומטעני חבלה. כך הותר הבוקר (ב') לפרסום.

הסוכנת המשרתת ביחידה מיוחדת של מג"ב וסוכן נוסף, גוייסו על ידי מחלק הסוכנים של להב 433 והופעלו במשך חודשים רבים בקרב עברייניים בחברה הערבית. במשטרה אומרים כי הסוכנים הצליחו לחדור לעולם הפשע ולרכוש את אמונם של סוחרי נשק בלתי חוקי, ולבצע כ-35 עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת כלי נשק ומטעני חבלה ביניהם אקדחים, רובה קלצ'ניקוב, M-16 ותת מקלע MP5.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך ההפעלה המורכבת בתא שטח מצומצם ומאתגר, פעלו הסוכנים במסווה לאורך תקופה ארוכה אל מול גורמים עבריינים שהפעילו רשת שלמה שעסקה בהסבה, תיווך ומכירה, של כלי נשק תקניים ומוסבים בארץ וברשות הפלשתינית, תוך איסוף מארג ראיות ותיעוד ביצוע העסקאות. מדובר בעבירות חשיפה שרובן תולדה של מודיעין משטרתי ופעילות משמעותית ברובד הסמוי, במאבק המתמשך בעבירות אמל"ח וירי ברחבי הארץ בדגש לחברה הערבית.

העצורים לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט

הבוקר, עם הינתן האות, פשטו למעלה מ-1,000 שוטרים מיחידות שונות ביניהן יחידת אתגר שהובילו את הפרשייה בליווי פרקליטות חיפה, יחידה 33 (גדעונים), כלל יחידות להב 433, חטיבה טקטית של מג"ב ויחידות יסמ"ג, מתפ"א, ימ"ר צפון וימ"ר חוף, על בתיהם של עשרות חשודים בסחר באמל"ח בכל רחבי הארץ בערים: מוסמוס, מושרייפה, אום אל פאחם, נוף הגליל, פוריה, דבוריה, נצרת, ערערה, כפר קרע, ברטעה, טייבה, ג'נין, קפין שבשטחי יהודה ושומרון.

בתום החיפושים נתפסו עשרות אלפי שקלים, שבעה כלי רכב וכלי נשק מסוג אייר סופט, כלל החשודים שנעצרו נחקרים באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של ייצור ואחזקת אמצעי לחימה, קשירת קשר לפשע וסחר באמל"ח - כל אחד על פי חלקו בעבירות האמורות. בהמשך היום, יובאו העצורים לדיון בבקשה להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.

"בכל שבוע אנו מצליחים להנחית עוד מכה אנושה על ארגוני הפשיעה"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, אמר כי מדובר בהצלחה נוספת של משטרת ישראל במאבקה למיגור הפשיעה ברחוב הערבי. "הפעלה מורכבת, מתוחכמת ומסוכנת על פני חודשים של זוג סוכנים אישה וגבר שלא היו מבישים אף ארגון ביון. פעולה  שהיא מעשה אמנות. כל הכבוד לכל המפקדים והשוטרים על היוזמה, היצירתיות והנחישות. משטרת ישראל תמשיך להיות חכמה יותר, נועזת יותר וביצועיסטית יותר מהפושעים במדינה".

"בכל שבוע אנו מצליחים להנחית עוד מכה אנושה על ארגוני הפשיעה", אמר המפכ"ל קובי שבתאי. "עם כניסתי לתפקיד, זה היה אחד הנושאים ששמתי על סדר היום המבצעי של משטרת ישראל. החדרת סוכנים סמויים ללב ארגוני הפשיעה בכדי לתקוף אותם מבפנים. אני גאה לומר כאן שחוללנו מהפכה, ולמרות הסיכון הגדול שכרוך בכך, הגדלנו באופן משמעותי את פעילויות הסוכן, ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה".

ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, ציין כי "תעשיית עבירות האמל"ח מהווה כיום מנוע מרכזי עבור עבריינים תמורת בצע כסף, חיסולים, פגיעות בחפים מפשע ועוד".