כוחות צהל פוצצו את ביתו של המחבל שרצח את יהודה דימנטמן

במהלך הלילה התקיימה פעילות צה״ל ומג״ב להריסת הקומה בה התגורר אחד המחבלים המעורבים בפיגוע הירי סמוך לחומש | במהלך הפעילות נפצע נגד צה"ל ונהרג צעיר פלשתיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/22 10:19 יג באדר א'

כוחות צהל פוצצו את ביתו של המחבל שרצח את יהודה דימנטמן
פיצוץ בית המחבל, צילום: דובר צהל

כוחות צה"ל ומג״ב הרסו הלילה (א') את הקומה בה התגורר המחבל מחמוד ג'אראדת בכפר 'סילת א חארתייה' שבחטיבה המרחבית מנשה, אחרי שב-16 בדצמבר 2021 ביצע המחבל, ביחד עם מחבלים נוספים, פיגוע ירי בצומת חומש, בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל ונפצעו שניים נוספים.


(צה"ל הורס את בית המחבל).

עם כניסת הכוחות החל להתפתח הפרות סדר אלימות במספר מוקדים במרחב בהשתתפות מאות פלסטינים. מפרי הסדר יידו אבנים, השליכו בקבוקי תבערה ומטענים מאולתרים לעבר הכוחות שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. 

במהלך הפרות הסדר ומתוכן, חמושים ירו ירי חי לעבר הכוחות, הלוחמים ירו לעבר חמושים שזוהו במרחב. בנוסף, במהלך ההכנות להריסת הקומה נפצע נגד צה"ל באורח בינוני. הנגד פונה בהכרה מלאה לטיפול רפואי בבית החולים.

מוסי רז: "כך נראה הכיבוש: רצח, הרס, אלימות והרג"

חבר הכנסת מוסי רז גינה את פעילות כוחות צה"ל ואמר: "יהודה דימנטמן נרצח. אמש בא הצבא להרוס את ביתו של אחד המעורבים ברצח. מהצבא נמסר כי אל החיילים נזרקו אבנים ובקבוקי תבערה. מוחמד אכרם עלי טאהר רק בן 17 נורה בראשו ומת. כך נראה הכיבוש: רצח, הרס, אלימות והרג".

מארגון זכויות האדם בצלמו שמייצג משפטית את משפחתו נמסר: "אנחנו מברכים את צה"ל על ההרס אנחנו מודים לכוחות הביטחון שלא נרתעו למרות האיומים והסכנות הרבים והרסו את הבית. אנחנו נתייצב השבוע פעמיים בפני שופטי בג"ץ לדרוש להרוס את  שני הבתים הנוספים של המחבלים. הרס בתי מחבלים מהווה כלי הרתעה ממדרגה ראשונה ומציל חיים. נמשיך במאבק למען זכויות האדם של אזרחי ישראל".