האסון באגוז: כוכבי צפוי לקבל היום את עיקרי התחקיר של ועדת הבדיקה

לפני שלושה שבועות התרחש האסון הנורא באגוז בו ירה קצין על שני חבריו, רס"ן אופק אהרון ורס"ן איתמר אלחרר. ועדת הבדיקה צפויה להגיש היום את עיקרי התחקיר שלה לרמטכ"ל כוכבי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 03/02/22 07:46 ב באדר א'

האסון באגוז: כוכבי צפוי לקבל היום את עיקרי התחקיר של ועדת הבדיקה
צילום: דובר צה"ל

שלושה שבועות לאחר האסון הקשה שפקד את יחידת אגוז ובו נהרגו רב סרן איתמר אלחרר ורב סרן אופק אהרון ז"ל עקב טעות בזיהוי, גורמי ביטחון מעריכים כי היום (ה') ועדת הבדיקה בראשות האלוף במיל' נועם תיבון תגיש לרמטכ"ל כוכבי את עיקרי התחקיר.

כוכבי אמר בביקור ביחידה: "היחידה חוותה אירוע קשה מאוד בו איבדנו שני מפקדים מצוינים. לאבד חייל בתור מ"פ ולאבד חייל או קצין בתור רמטכ״ל או אלוף פיקוד - זה אותו הדבר, לבי היה כבד באותו לילה בדיוק כמו ליבכם. אנחנו צריכים לעשות הכל בכדי למנוע אירועים מסוג זה ולבצע תחקור נוקב".

לפי דיווח בוואלה, עיקר הביקורת והאחריות תוטל על מפקד הצוות שהחליט על דעת עצמו ומבלי לעדכן את מפקדי היחידה לצאת למשימה לא ברורה ולפתוח באש ללא נוהל מעצר חשוד. לא ברור גם כמה תוטל האדמה על דרגים בכירים יותר ביחידה, ביניהם א' מפקד היחידה. לפי הערכות שונות הרמטכ"ל מתכנן ענישה קשה, ויהיו הדחות ונזיפות חמורות.

"היחידה, כמו האגוז - קשה וקשוח מבחוץ ורך עם לב זהב מבפנים. יחידה בעלת חוזק מנטאלי גבוה, אשר לוחמיה ומפקדיה מאופיינים בחוסן יוצא דופן ומוכשרים לאתגרי לחימה מורכבים. על אף הקושי באובדן מפקדים וחברים קרובים, אנחנו חוזרים השבוע לאימונים ופעילות מבצעית", אמר א' לאחר המקרה הקשה.