הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה לרכש הצוללות וכלי השיט

אחרי חודשים ארוכים ודחיות רבות, אושרה היום בממשלה הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקירת רכש הצוללות וכלי השיט. ראש הממשלה נמנע בהצבעה | הליכוד: "רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערורייה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 15:02 כא בשבט התשפב

הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה לרכש הצוללות וכלי השיט
צוללת חיל היום. ארכיון, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הממשלה אישרה היום (א') את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. מדובר במהלך שהיה יקר לליבו של שר הביטחון בני גנץ, אותו הוא ניסה לקדם במשך חודשים ארוכים. עם זאת, בימינה התנגדו במשך השנים להקמת ועדת חקירה וטענו כי ההליך היה תקין לחלוטין.

רה"מ בנט נמנע בהצבעה, ונימק: "תפיסתי הבסיסית היא שממשלה צריכה למשול, ואם היא לא מושלת לשביעות רצון הציבור - הציבור יחליף אותה בבחירות. בימינה יש 3 שרים - מתן הצביע בעד, שקד נגד ואני בוחר להימנע, ואני אסביר למה: ביטחון ישראל זה קודש הקודשים. כמי שפיקד על מבצעים ולחם, חלילה לכל אדם לחשוב שהוא נושא בנשק הלא נכון בגלל שחיתות או דבר מהסוג הזה. מה שחשוב הוא שהנושא לא ישמש לניגוח פוליטי וחלילה להגברת המחלוקות והשנאה".

שר החוץ ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר לאחר אישור הממשלה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות: "קומבינת הצוללות וכלי השיט היא כתם על ביטחון המדינה ועל הנהגת המדינה. לפני חמש שנים הבטחנו ועדת חקירה ממלכתית לחקירת הפרשה, ולמרות כל הלחצים וההתנגדויות היום זה קורה. למען חיילי צה"ל, למען מפקדי צה"ל, למען ביטחון מדינת ישראל אנחנו נחקור את הפרשה הזאת עד תום".

בני גנץ, שר הביטחון, בירך על המהלך: "‏הבטחנו וקיימנו. הממשלה אישרה את הצעתי להקמת ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומסר ברור שאי אפשר לשחק בביטחון ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הדבר הראשון שהוועדה צריכה לבדוק זה איך כל מי שהתנגדו כל השנים לקניית שלוש צוללות נוספות - פתאום מאשרים את הרכישה, ובתוספת של מיליארדי ש״ח על חשבון הציבור, שהיו נחסכים לו הצוללות היו נרכשות בזמן. רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערורייה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות".