בתגובה לירי לעבר גוש דן: צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה

בתגובה לירי הרקטות בשבת, צה"ל תקף סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. מחבלי חמאס ירו טילי נ"מ לעבר המסוקים, ללא הצלחה | רם בן ברק: "אם יש להם בעיה עם המערכות שלהם - שיתקנו את המערכות שלהם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/22 07:18 כט בטבת התשפב

בתגובה לירי לעבר גוש דן: צה"ל תקף יעדי טרור ברצועה
תקיפה בעזה ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בשבת, מעט לפני השעה 07:00 בבוקר זוהו שני שיגורי רקטות מרצועת עזה לים התיכון אשר נפלו מול חופי גוש דן. הלילה (בין שבת לראשון) תקף צה"ל ברצועה. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה והוא נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

מטוסי קרב ומסוקי קרב תקפו בשעות הלילה סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, טנקים תקפו עמדות צבאיות של ארגון חמאס בגבול רצועת עזה. בצה"ל אמרו כי היקף היעדים וסוג המטרות הותקפו בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לחופי הים התיכון, מערבית לגוש דן.

מחבלי ארגון הטרור ירו לעבר המסוקים, ללא הצלחה, טילי נ"מ מסוג SAM-7 שנורים מהכתף. מדובר בטילי נ"מ שבחמאס עשו שימוש בעבר. לאחר ירי הרקטות בשבת, פרסמו כלי תקשורת פלשתיניים הודעה של גורמים ברצועה לפיה הירי נגרם בשוגג, כתוצאה מתנאי מזג אוויר

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה לשיגור הרקטות מרצועת עזה: "חיל האוויר תקף הלילה סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של חמאס בחאן יונס. בנוסף, צה"ל תקף שורה של עמדות חמאס בגבול הרצועה. המתקפה הזו היא בתגובה לירי הרקטות אתמול מרצועת עזה לחופי הים התיכון. אני רוצה להבהיר פה משהו – כל סיפורי הברקים והרעמים של חמאס, שחוזרים על עצמם חורף אחר חורף, לא רלוונטיים יותר. מי שמכוון טילים לעבר מדינת ישראל – נושא באחריות".

"אנחנו לא יכולים להבליג כל פעם שיגידו לנו שיש תקלה"

אתמול, לאחר שבמערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ופיקוד העורף זיהו את שני השיגורים, ההחלה שהתקבלה הייתה לא ליירט ולא להפעיל אזעקות מכיוון שהרקטות לא איימו על אזרחים, ולכן לא היה צורך בכך. 

אמש, התייחס יו"ר ועדת חוץ וביטחון, רם בן ברק: "ישראל נמצאת כרגע בסוג של דילמה. הבעיה היא שזו לא פעם ראשונה, והבעיה השנייה זה שאנחנו לא יכולים להבליג כל פעם שיגידו לנו שיש תקלה. צריך להבהיר להם שאם יש להם בעיה עם המערכות שלהם - שיתקנו את המערכות שלהם"