דיווח: ישראל תקפה בסוריה | "נגרמו נזקים גדולים"

דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית, על פי גורם בצבא הסורי מספר טילים פגעו בתוך הנמל המסחרי בלטקייה | מדובר בתקיפה שניה בתוך שבועות בודדים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/21 07:33 כד בטבת התשפב

דיווח: ישראל תקפה בסוריה | "נגרמו נזקים גדולים"
תקיפה בסוריה. ארכיון, צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

דיווחים על תקיפה ישראלית נוספת בסוריה: על פי גורמים בכירים בצבא הסורי, "סמוך לשעה 3:21, האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית עם טילים מלב הים התיכון, ממערב ללטקייה, למגרש המכולות בנמל המסחרי בלטקייה". 

הגורמים הבכירים הוסיפו ואמרו כי, "התקיפה גרמה לאש באיזור ונגרמו נזקים חומריים גדולים. עבודות כיבוי השריפות עדין נמשכות ועדיין נבחנות תוצאות המתקפה". מדובר בעוד תקיפה שמצטרפת לגל תקיפות שבוצעו לאחרונה.

כזכור, לפני מספר חודשים. סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה "סאנה", פרסמה כי ישראל תקפה באותה עיר נמל השוכנת בצפון מערב המדינה, לטקיה. פיצוצים עזים נשמעו בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור, ופרצה במקום שרפה, כך על פי הדיווח. "ההגנה האווירית הגיבה על התוקפנות הישראלית ויירטה את רוב הטילים". הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה גם היא על התקיפה המיוחסת לישראל.

גורם בצבא בסוריה מסר לסאנה כי בשעה 01:23, "ביצע 'האויב הישראלי' תוקפנות אווירית". לדברי הגורם, מספר טילים נורו מכיוון הים התיכון, דרומית-מערית ללטקיה, ולטענתו, ההתקפה גרמה לכמה מן המכולות בנמל המסחרי של לטקיה להתלקח. לא דווח על נפגעים מהתקיפה.