בדואים יידו אבנים בענתות: רבש"צ היישוב נעצר

רבש"צ היישוב ענתות נעצר לאחר שביצע ירי הרחקה בזמן שמתפרעים בדואים חיבלו בגדר ויידו אבנים | "שערוריה וקשירת ידי הרבש"צ שפועל בשם התושבים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/11/21 20:23 טז בכסלו התשפב

בדואים יידו אבנים בענתות: רבש"צ היישוב נעצר
זריקת אבנים | אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

ביום שישי האחרון, בשעות הצהריים המוקדמות, הגיעה חבורת פורעים בדואים אל גדר היישוב ענתות מזרחית לירושלים והחלה לחבל בו כשהם חמושים באלות. רבש"צ היישוב שהגיע למקום ביצע ירי הרחקה ונעצר על ידי המשטרה.

רבש"צ היישוב יחד עם אדם נוסף מצוות הביטחון של היישוב חשו למקום האירוע והבחינו כי הם מצויידים באלות. במהלך ניסיון עצירתם ומשלא נענו לקריאות להתרחק מהגדר ואף יידו לעברם אבנים, ביצע הרבש"צ ירי הרחקה באוויר כשהוא יורה כדור בודד לפי הנהלים ובעקבות כך החבורה ברחה. 

לאחר מכן בעקבות תלונה של אותם מתפרעים כי הרבש"צ הרג עז שהייתה עימם, הוא נעצר בתחנת מעלה אדומים כשנשקו האישי ונשקו הצה"לי נלקחו ממנו. אחרי כניסת השבת הוא שוחרר למעצר בית. הרבש"צ מכחיש מכל וכל את הטענה.

ניר שורמן, יו"ר ארגון הרבש"צים תקף: "אנחנו סומכים את ידינו על הרבש"צ ויודעים כי כלל הרבש"צים בכל הגזרות עושים עבודתם נאמנה תוך סיכון חיים 24/7. מהבנת המקרה מתברר כי זוהי שערוריה וקשירת ידי הרבש"צ שפועל בשם התושבים שעל בטחונם הם מופקד. מי שעושים לילות כימים בשמירה על חיי האזרחים חייבים לקבל גיבוי מהמערכת. זהו אינו המקרה הראשון שבו "מטופל" רבש"צ בצורה הזו. נעשה הכל כדי שהאירוע יסתיים בלא כלום והרבש"צ יחזור למלא את תפקידו בשמירה על חיי התושבים. הרבש"צים והיישוב ענתות נותנים גיבוי מלא לרבש"צ".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן