לוחמי כיפת ברזל יירטו כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס

לאחר למעלה מכחצי שעה ששובל של טיל נצפה באזור עוטף עזה ופיצוץ נשמע באזור, עדכן דובר צה"ל כי מדובר ביירוט של לוחמי ההגנה האווירית לכלי טיס של חמאס

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/11/21 12:54 ד בכסלו התשפב

לוחמי כיפת ברזל יירטו כלי טיס בלתי מאויש של ארגון הטרור חמאס
יירוט של כיפת ברז בשומר החומות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לוחמי ההגנה האווירית של כיפת ברזל יירטו היום (ב') כלי טיס בלתי מאויש ששיגר ארגון הטרור חמאס. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי כלי הטיס היה במעקב של יחידת הבקרה האווירית לאורך כל האירוע.

ההסבר של צה"ל לשובל הטייל שנראה בסמוך לגבול עזה כמו גם לפיצוץ שנשמע באזור, הגיע לאחר יותר מחצי שעה. הפלשתינים דיווחו כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מניסוי שביצע ארגון הטרור, שבמהלכו שיגרו מחבלים רקטה. בצה"ל הבהירו לבסוף שמדובר היה ביירוט.

במהלך מבצע "שומר החומות" לפני כחצי שנה, הפילו לוחמי כיפת ברזל לפחות שלושה כלי טיס בלתי מאוישים של חמאס - שלושה נוספים הופלו באמצעים אחרים.

בחודש מרץ פרסמנו כי משרד הביטחון וחברת רפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מתקדמת במערכת כיפת ברזל, שהוכיחה את קפיצת המדרגה הטכנולוגית בליבת המערכת. במהלך הניסויים התמודדה מערכת ההגנה האווירית בהצלחה עם תרחישים עמוסים ומורכבים ויירטה מטרות המדמות איומים קיימים ופוטנציאליים, בהם יירוט בו-זמני של מספר כלי טייס בלתי מאוישים ומטחי טילים ורקטות.