נערכים לכל תרחיש: יחידת עילית אמריקאית הגיעה לישראל ותתאמן עם מגלן

Task Force 51 - יחידה מיוחדת מחיל הנחתים האמריקאי, שצפויה לשרת במפרץ הפרסי תתאמן עם יחידות מסווגות של צה"ל על תרחישים אפשריים של הסלמה עם איראן במזרח התיכון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/11/21 13:35 כז בחשון התשפב

נערכים לכל תרחיש:  יחידת עילית אמריקאית הגיעה לישראל ותתאמן עם מגלן
לוחמים, ארכיון, צילום: shutterstock

שיתוף פעולה מיוחד: לוחמי היחידה המיוחדת של חיל הנחתים האמריקאי -  Task Force 51 החלו היום (ג') באימון נדיר עם יחידות מיוחדת של צה"ל. זאת לקראת תקופת שירות במפרץ הפרסי. על רקע האיום האיראני, הלוחמים תרגלו בישראל תרחישים אפשריים של הסלמה באיראן.

היחידה שתתאמן עם יחידת מגל"ן, לוט"ר ויחידות מסווגות נוספות הגיעה לישראל דרך הים ומשם הוטסו הלוחמים במסוקים לנגב. בין התרחישים אליהם מתכוננים האמריקאים: השתלטות עויינת של גורמים איראניים על שגרירות ארצות הברית, השתלטות על ספינה אמריקאית או הסלמה כוללת. כך פורסם היום ב-N12. 

אמנם אימונים כאלה כבר התרחשו בעבר אך אין ספק כי מדובר במסר להנהגה באיראן כי שיתוף הפעולה הצבאי של ישראל וארה"ב הדוק. גורם המעורה ביחסים בין הצבאות סיפר ל-N12 כי מדובר רק באימון ראשון מתוך סדרה של שיתופי פעולה.


(מפציץ אמריקאי בשמי ישראל).

כזכור, בשבת נצפה בשמי הארץ עוד שיתוף פעולה בין הצבאות. מטוסי קרב של חיל האוויר מסוג בז (F-15) ליוו מפציץ אמריקאי מדגם B-1b אשר חצה את שמי מדינת ישראל לעבר המפרץ. הטיסה מהווה המשך של שיתוף פעולה מבצעי עם הכוחות האמריקאים באזור.