גנץ: ''אין לישראל רצון לפגוע בשגרת החיים של הפלשתינים"

בצל המצב הביטחוני המתוח ולאחר שאתמול התבצע פיגוע בתחנה המרכזית בירושלים, שר הביטחון סייר בפיקוד מרכז והתייחס להתחממות: "כוחות הביטחון פרוסים ומוכנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 18:16 ח בתשרי התשפב

גנץ: ''אין לישראל רצון לפגוע בשגרת החיים של הפלשתינים"
גנץ בהערכת מצב לקראת יום כיפור, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ סייר היום (ב') בפיקוד המרכז וקיים הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פקמ"ז אלוף יהודה פוקס, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה ונציגי שב"כ ומג"ב.

גנץ סקר את היערכות הפיקוד ואמר כי: "כוחות הביטחון פרוסים ומוכנים להגן על תושבי ישראל מול כל איום אני משבח את החיילים, השוטרים ואנשי מג"ב שהגיבו באירועים האחרונים במהירות והפגינו דריכות, ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

על ביטול הסגר על הפלשתינים למרות ההסלמה ואי תפיסת כל המחבלים שנמלטו אמר גנץ: ''אין לישראל רצון לפגוע בשגרת החיים של הפלשתינים ואנו נכונים להביא להקלות כלכליות ואזרחיות ולהמשיך ולחזק את התיאום עם הרשות הפלשתינית''.


(שר הביטחון בהערכת מצב בנושא בריחת המחבלים).

שר הביטחון שלח מסר מאיים לארגוני הטרור, ''אם יהיו ארגוני טרור שינסו להרים את ראשם – אנחנו נדאג להוריד אותם. זה נכון באיו"ש וזה נכון גם ברצועת עזה. אנחנו נמשיך לאפשר למיליוני תושבים לחיות ונמשיך לפעול בכל האמצעים".

כזכור, אתמול מחבל ערבי כבן 17 דקר שני גברים צעירים בשנות ה-20 בכניסה לתחנה המרכזית ברחוב יפו בירושלים, בזירה היו גם מספר נפגעי חרדה. המחבל נוטרל על ידי כוח מג"ב והפצועים טופלו במקום ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק, משם שוחררו אחרי טיפול רפואי קצר.