לאה גולדין תוקפת את תכנית לפיד: "ככה לא מתנהגת מדינה ריבונית"

בצל ההסלמה בדרום שר החוץ יאיר לפיד הציג את החזון שלו לרצועת עזה שכולל שיקום כלכלי בתמורה לשקט, לפיד לא התייחס לסוגיית השבת הבנים ואמו של הדר גולדין תקפה | האלוף במיל' עמוס ידלין: "שומר החומות נגמר בלי הכרעה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/09/21 07:39 ז בתשרי התשפב

לאה גולדין תוקפת את תכנית לפיד: "ככה לא מתנהגת מדינה ריבונית"
לאה ושמחה גולדין, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יאיר לפיד יצא אתמול (א') בצעד דרמטי והציג לאזרחי ישראל ותושבי יהודה, שומרון ועזה את התכנית שלו לשלום באזור. תכניתו של לפיד מתמקדת במענקים כלכליים חסרי תקדים בתמורה לפירוז הרצועה מנשק. אמו של הדר גולדין שנמצא בשבי החמאס תקפה את מדיניות הנתינה של לפיד.

שמחה גולדין שנאבקת לחזרת בנה ולהעלות את נושא השבויים לסדר היום תקפה את נאומו המפורט של לפיד, "שר החוץ של מדינת ישראל העלים את כל נושא השבת הבנים מהתכנית המדינית שלו. שום מילה, בושה וחרפה. בצוק איתן הפקירו לוחמים- עכשיו מפקירים את משפחותיהם", כתבה שמחה. אמו של הנעדר הוסיפה: "ככה לא מתנהגת מדינה ריבונית. ככה לא מתנהלת מדינה שרוצה לנצח. יש לכם הזדמנות לתקן, לא לעשות בדיוק את מה שעשו קודמכם בתפקיד".



אתמול הציג לפיד את התכנית שלו ואמר: "עלינו ללכת למהלך רב שנתי, גדול, של כלכלה תמורת בטחון. זוהי גרסה ריאליסטית יותר של מה שקראו בעבר "שיקום תמורת פירוז".  מטרתו של מהלך כזה היא לייצר יציבות משני צדי הגבול. ביטחונית, אזרחית, כלכלית ומדינית. הקהילה הבינלאומית ותושבי עזה צריכים לדעת שהטרור החמאסי הוא המחסום בינם לבין חיים נורמליים".

למרות הצגת התכנית של לפיד בשטח נראה כי היא רחוקה ממימוש. הלילה נורו שתי רקטות לעבר ישוביי הדרום וצה"ל תקף ברצועה. האלוף במיל' עמוס ידלין, לשעבר ראש אמ"ן, התייחס למתיחות ולסיכויי ההסדרה בין הצדדים, "הביקור של בנט במצרים, המתווכת העיקרית, יכול להיות שביל התקדמות. לישראל יש אינטרס לעבור את החגים, לחמאס אין אינטרס להגיע לעימות מלא, אבל הוא לא ייתן מנוח. הוא מעביר מסר של 'אנחנו לא נרתעים. אנחנו רוצים הסכם, אבל בתנאים שלנו". כך אמר הבוקר בריאיון לגלי צה"ל.

על חוסר ההרתעה אמר ידלין: "חמאס לא יכול לקבל את עמדות ישראל, נראה שזה מוביל אותנו לעימות. לא יודע אם בימים הקרובים. אין ספק ששומר החומות נגמר בלי הכרעה, כל צד הרגיש שהוא ניצח. חמאס הרגיש שהוא התמודד עם הצבא החזק בעולם". 


(לאה גולדין בכנסת).