הלוחמים מהצוות של בראל שמואלי: "לא מדובר בטעות טקטית, מדובר ברשלנות"

שוברים שתיקה: צוות הלוחמים של סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל לא מסתירים את תחושותיהם לגבי נסיבות נפילתו. "מפקדי הגזרה צריכים לשמור על חיי הלוחמים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/09/21 07:13 ג בתשרי התשפב

הלוחמים מהצוות של בראל שמואלי: "לא מדובר בטעות טקטית, מדובר ברשלנות"
בראל שמואלי, צילום: דובר צה"ל Abed Rahim Khatib/Flash90

מאז נורה בראשו על ידי מחבל, בעת פעילות מבצעית בגבול עזה, שמר צוות הלוחמים של סמ"ר בר־אל חדריה שמואלי ז"ל על שתיקה רועמת. הם צפו בכאב בסרטון הטיקטוק המתאר את הפגיעה בחברם דרך חרך הירי, הקשיבו לתרעומת הציבורית הנוגעת להוראות פתיחה באש וכבשו את רגשותיהם כשפורסמו ממצאי תחקיר הביניים הצה"לי. מהמסקנות עלה כי הצבא שגה בהערכת עוצמת ההתפרעות, אולם נקבע כי מדובר בטעות טקטית ולא ברשלנות של המפקדים בשטח.

כעת, כשהם עדיין בפעילות אינטנסיבית מול החומה הנפיצה שליד מעבר קרני, מוכנים הלוחמים מיחידת המסתערבים דרום של מג"ב לחשוף לראשונה את תחושותיהם לגבי נסיבות נפילתו. בשיחה ביקורתית וקשה עם טל אריאל אמיר ואיציק סבן, שיחה שתתפסם מחר במוסף "שישבת" של "ישראל היום".


(אביו של בראל חדריה שמואלי בריאיון: בנט צריך להתפטר).

סמ"ר ג', המשרת כצלף השני בצוות שבפלגת להב אומר באומץ: "אם מפקד בצה"ל חושב שנכון לשים צלף ליד חרכי הירי שעל הגדר, כשהמתפרעים בקו הראשון, ובגלל זה נהרג לוחם, אז בעיניי זו לא טעות טקטית. נכון שהתסכול לא יחזיר לנו את בר־אל, ואני מבין שבמלחמה יש הרוגים, אבל לא בצורה הזו. מפקדי הגזרה צריכים לשמור על חיי הלוחמים".

לשאלה האם הם מסכימים עם מסקנות הצבא שהיה מדובר בטעות טקטית ולא ברשלנות ענה הצלף ג': "אני לא רואה שום הבדל בין המינוחים". ס' הקלע הוסיף: "אחי, לומר רשלנות זה שהם ידעו שהייתה בעיה ולא עשו כלום. שחיפפו. טעות טקטית זה להאמין שאתה עושה את הדבר הנכון, אבל שגית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן