תרגיל משותף לחיל האוויר וצבאות זרים

תרגיל מיוחד התרחש בשמי הארץ בימים האחרונים, בתרגיל לקחו חלק מספר צבאות זרים והוא התמקד במערך כלי הטיס הלא מאוישים: "מערך הכטמ"ם איפשר להביא את הכוח האווירי של צה"ל בשדה קרב מורכב ומאוכלס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/07/21 21:05 יג באב התשפא

תרגיל משותף לחיל האוויר וצבאות זרים
המשתתפים בתרגיל, צילום: דובר צה"ל

9 צוותי כטמ"ם מהטייסות השונות בחיל האוויר הישראלי הובילו בשבועיים האחרונים תרגיל בינלאומי ראשון מסוגו - BLUE GUARDIAN. 7 צוותים של מפעילי כטמ"ם מארה"ב, איטליה, צרפת, גרמניה ובריטניה לקחו חלק בתרגיל. 

במסגרת התרגיל המיוחד הטיסו הצוותים הזרים את מטוס ה"זיק" (הרמס 450). במקביל, מפעילי הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי, הפעילו את מגוון כלי הכטמ"ם של צה"ל. ביחד תרגלו החילות סיוע לכוחות קרקעיים, ביצוע משימות חוזי ואיסוף מודיעין, ושיתוף פעולה עם כוחות אוויריים שונים.

מפקד בסיס פלמחים תא"ל יואב עמירם אמר על התרגיל כי: "זו פעם ראשונה שאנחנו נפגשים עם מפעילי כטמ"ם מכל העולם, ומבצעים ביחד משימות מורכבות. המגמה של התפתחות עולם הכטמ"ם מאיצה מאוד". 

היקף המעורבות ותרומת המערך שלקח חלק משמעותי במבצע "שומר החומות" נחשף גם הוא היום. במהלך המבצע בוצעו כ-643 גיחות של מטוסים מאוישים מרחוק למשימות שונות. תא"ל עמירם סיפר כי: "ביצענו יותר מ-6 אלף שעות טיסה, ושמרנו על רצף מבצעי של מספר רב של כלים מעל הרצועה.

מערך הכטמ"ם איפשר להביא את הכוח האווירי של חיל האוויר ושל צה"ל כולו בשדה קרב מורכב ומאוכלס, שבו אנחנו צריכים למצוא את האויב ולצמצם את הפגיעה בבלתי מעורבים".