ההסכם נחתם: חיילים יעלו לתחבורה ציבורית באמצעות ברקוד

הצפיפות בתחבורה הציבורית בימי ראשון היא הסיוט של אזרחים וחיילים רבים. בצה"ל מצאו פתרון וחתמו על הסכם עם משרד התחבורה שיאפשר לחיילים לעלות לתחבורה ציבורית בפחות עומס

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/21 20:09 י באב התשפא

ההסכם נחתם: חיילים יעלו לתחבורה ציבורית באמצעות ברקוד
צפיפות בתחנה מרכזית ירושלים. אילוסטרציה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הבוקר (ב') נחתם הסכם בין צה״ל ומשרד הביטחון למשרד התחבורה, שיהפוך את צה״ל למפעיל חמישי של אפליקציית תשלום לתחבורה הציבורית בישראל. ההסכם יהווה מהפכה בשירותי התחבורה בצה״ל ויקל על עומסי התחבורה הציבורית תוך חיזוק מערך היסעים עצמאי ללוחמים.

במסגרת ההסכם חיילי צה"ל יעלו לאוטובוסים ולרכבות בעזרת סריקת ברקוד דרך אפליקציית ״ZUZU״, שתחל לפעול בשבועות הקרובים. מדובר בבשורה לחיילים רבים שמתקשים להגיע לבסיסים אליהם אין מספיק תחבורה ציבורית, מה שמביא לסבל של החיילים ושל האזרחים החולקים עימם את הקווים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, הגיעה בשבוע שעבר לדיון בוועדת חוץ וביטחון על הצפיפות בהיסעי צה"ל. מיכאלי אמרה בדבריה כי משרד התחבורה יזם פתרון בשיתוף פעולה עם צה"ל וטענה כי יש כבר תקציב לפתרון הבעיה החמורה.

בפתח דבריה אמרה: "אנחנו יודעות ויודעים שיש עומס נוראי וצפיפות אדירה בכבישים ובתחבורה בכלל, בעיקר בשל מחסור עצום בתחב"צ והמצב שהגענו אליו הוא בלתי נסבל. התמונות בעומסים בתחבורה הציבורית בראשון בבוקר מחרידות ומתארות מציאות חיים של שנים שבה ראשון בבוקר הוא בלתי אפשרי והדוחק והצפיפות גורמים לכולם לשלם את המחיר, גם לאזרחיות והאזרחים". כעת נחתם ההסכם ובצה"ל מקווים כי האפליקציה תביא לירידה בעומס.