חייל רעול פנים תועד מבצע ירי לעבר פלשתינים - בצה"ל חוקרים

כחלק מההתפרעויות האלימות בזמן מבצע שומר החומות הגיע כוח צה"ל להשליט סדר על יד היישוב יצהר, במהלך ההתפרעויות נהרג צעיר פלשתיני. בצה"ל חוקרים חייל שלא היה חלק מהכוח וביצע ירי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/21 19:35 ט באב התשפא

חייל רעול פנים תועד מבצע ירי לעבר פלשתינים - בצה"ל חוקרים
צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

במהלך ימי מבצע שומר החומות צעירים ערבים ביצעו התפרעויות אלימות בכל רחבי הארץ, באחת ההתפרעויות אירעה בשומרון נהרג אחד הפורעים, בתיעוד שהפיץ ארגון בצלם נראה חייל רעול פנים יחד עם הכוח כשהוא אוחז בנשק, בצה"ל החלו לחקור את האירוע.

האירוע התרחש ביום הנכבה בתאריך ה-14 במאי. ביהודה ושומרון בצעו הפלשתינים עשרות ניסיונות פיגוע וגם על יד הכפר עוריף שבשומרון הוקפצו לוחמים על מנת להשליט סדר. במהלך המהומות בצע כוח צה"ל ירי לעבר הפורעים וצעיר פלשתיני נהרג. תיעוד מזירת האירוע מראה כי לכוח חבר גם חייל רעול פנים.

החייל רעול הפנים אוחז בנשק

החייל רעול הפנים אוחז בנשק, צילום: בצלם

בתיעוד נשאל מ"מ הכוח אם הוא מכיר רעול הפנים והוא ענה: "אני לא מכיר אותו, ביקשתי ממנו להתרחק", אחרי פרסום תיעוד של החייל רעול הפנים אוחז בנשק בצה"ל פתחו בחקירה.

בארגון "בצלם" מסרו לאחר הפצת התיעוד כי: "לטענת פלסטינים ארבעה נהרגו במהלך מתקפות יזומות של מתנחלים מלווים בחיילים על כפרים פלסטינים. אחד הקורבנות נהרג בכפר א-ריחיה בדרום הר חברון, שניים בכפרים עוריף ועסירה אל-קבליה באזור שכם, ואחד בכפר איסכאכא ליד אריאל. בישוב חמישי - בורין שליד שכם - תועדה מתקפה דומה שהסתיימה ללא הרוגים. בשלושה מהמקרים לא קדמו להן מחאות או הפגנות בתוך הכפרים, הם התרחשו כמעט באותה שעה בדיוק, 14:00 אחר הצהריים, וכללו שרפת שדות ועצים, זריקת אבנים וירי חי".

בארגון בצהל טענו כי: "באותו יום שישי, בכפר עוריף שליד שכם, נראים שלושה אזרחים נושאי נשק, שאחד מהם זוהה בוודאות כרבש"ץ של התנחלות יצהר הסמוכה, פועלים יחד עם שלושה חיילים, ביניהם קצין בדרגת סרן. בכמה מהתמונות נראה כאילו המתנחלים 'מדריכים' את החיילים ובאחת מהן עולה חשד שאחד האזרחים אפילו מקבל נשק מאחד החיילים".

"בתיעוד נראה גם גבר ללא חולצה ורעול פנים - לא ברור אם חייל או אזרח - המסתובב סביב אחד החיילים, משוחח אתו, ואז יורה בנשק האוטומטי שבידו לכיוון פלסטינים בכפר. על פי עדויות הפלסטינים, תושב עוריף נידאל ספדי נהרג מאש חיה שנורתה לעברו באזור הזה של הכפר, ליד בית הספר".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לפרסום כי: "ב-14 במאי (יום הנכבה), בעיצומו של מבצע 'שומר החומות', התמודדו לוחמי צה"ל עם עשרות מוקדים של הפרות סדר אלימות במרחב יהודה ושומרון וכן עם למעלה מעשרה פיגועי ירי רק באותו יום. סביב היישוב יצהר שבגזרת החטיבה המרחבית 'שומרון', התמודדו הכוחות עם ארבעה מוקדי הפרות סדר אלימות, למול יידוי אבנים מסיבי לעברם והצתות מכיוון הכפרים הסמוכים ובחלק מהאירועים חשו הלוחמים סכנה ממשית לחייהם".

"באחת מזירות הפרת הסדר בפאתי הכפר עוריף, חייל חמוש, תושב הישוב ושאינו חלק מכוח המילואים שפעל בגזרה, נכנס לזירה כאשר הוא רעול פנים וככל הנראה גם ביצע ירי עם נשקו. התקיים תחקיר פיקודי בנושא ובנוסף נפתחה חקירת מצ"ח. כוחות צה"ל ימשיכו לפעול לשימור השקט והביטחון לתושבי אזור יהודה ושומרון בהתאם לנהלים, כאשר במקרים בהם תמצא חריגה, יתוחקרו וינקטו צעדים בהתאם".


התפרעויות בזמן שומר החומות, ארכיון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן