חשד: פעילי "בצלם" הציתו שטח ליד קריית ארבע: "לא הפעם הראשונה"

שני פעילי "בצלם", עארף ג'אבר ועימאד אבו שמסייה נעצרו על ידי כוחות הביטחון לאחר שהציתו לכאורה שטח ישראלי סמוך לקריית ארבע. אבו שמסייה הוא צלם של הארגון, שתיעד בין היתר את הירי של אלאור אזריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/21 13:23 יח בתמוז התשפא

חשד: פעילי "בצלם" הציתו שטח ליד קריית ארבע: "לא הפעם הראשונה"
הפעילים וההצתה, צילום: תנועת "אם תרצו"

כוחות הביטחון עצרו ביום שלישי האחרון שני פעילי "בצלם" החשודים בהצתת גבעה 16 ליד קריית ארבע מזרחית לצומת אליאס. העצורים הם הפעילים המוכרים עימאד אבו שמסייה ועארף ג'אבר. אבו שמסייה הוא צלם של ארגון "בצלם" ורכז ארגון Human Rights Defenders, שבין השאר צילם את הירי של אלאור אזריה, והשתתף בכנס למען ה-BDS ופעיל לשחרור מחבלים פלסטינים.

גבעה 16 היא גבעה השוכנת על אדמות מדינה ונראה כי שני פעילי הארגון הזר הציתו את השטח בכדי להכשירו לפעילות חקלאית עתידית למען השתלטות פלסטינית על השטח. המידע על השניים הגיע דרך פרויקט DMU המתעד פעילות של פעילים אנטי ישראלים.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה כי, "אין זו הפעם הראשונה שמתגלה קשר בין פעילים בארגוני תעמולה אנטי ציוניים הפועלים במימון ממשלות זרות והקרן לישראל חדשה לבין מעשי טרור. מבחינת המחבלים ומבקשי רעתה של ישראל מדובר בפעילויות שונות באופיין אך בעלות אותה מטרה. לעיתים נמצא כי מדובר באותם אנשים. הארגון האנטי ציוני "בצלם" מעולם לא עשה דבר ולו חצי דבר טוב עם מיליוני הדולרים שהוא ניזון ממדינות זרות אלא רק מתפרנס מקיומו של הסכסוך ודואג להנצחתו. על ממשלת ישראל לפעול באופן מידי לצמצום המימון של ממשלות זרות לארגוני דה לגיטימציה הפועלים בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן