מוקירים תודה: בצה"ל חיברו תפילת "יזכור" מיוחדת לחללי צד"ל

נוסח מיוחד של התפילה, שנוצר ביוזמת שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי, ייחשף הערב לראשונה בעברית ובערבית. הערב גם יוענקו ללוחמים הלבנוניים אות המערכה, זו תהיה הפעם הראשונה בה יחולקו אותות ועיטורים למי שלא שרתו בצה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/21 09:38 כד בתמוז התשפא

מוקירים תודה:  בצה"ל חיברו תפילת "יזכור" מיוחדת לחללי צד"ל
הרמטכ"ל כוכבי עם שר הביטחון גנץ, צילום: משרד הביטחון

נוסח מיוחד של תפילת "יזכור" לזכר חללי צד"ל שנפלו בלבנון נכתב במיוחד לאחרונה, בעברית ובערבית, כך פורסם ב"ישראל היום". זאת לכבוד טקס חנוכת האנדרטה לזכרם וחלוקת אות המערכה, שייערכו הערב (א'). הגרסה החדשה תוקרא בעברית על ידי מפקד המכללות, אלוף איתי וירוב, ובשפה הערבית על ידי לוחם צד"ל, פאדי נאמור. האנדרטה, שתיחנך היום בגדר הטובה במטולה, תשמש אתר מורשת לצבא דרום לבנון, שפורק עם יציאת כוחות צה"ל מדרום לבנון במאי 2000.

האנדרטה המקורית לזכר חללי צד"ל הוקמה טרם הנסיגה, על ראש הר במרג' עיון, מול פסגת הבופור. היא נחנכה בטקס חגיגי ב־22 במאי 2000. יומיים לאחר מכן נסוג צה"ל מלבנון והאנדרטה פוצצה על ידי חיזבאללה. מאז ועד היום לא הוקמה אנדרטה חלופית, אם כי אבן הפינה לאנדרטה החדשה הונחה ב־2017. בסמוך לאנדרטה החדשה, שתיחנך היום, אמור לקום מוזיאון בבניין ההיסטורי של מפקדת יחידת הקישור ללבנון במטולה.

שר הביטחון, בני גנץ, והרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, דחפו מאוד לחלק את אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון גם ללוחמי צד"ל, אך לשם כך נדרשה הכנסת לחוקק חוק מיוחד, שכן סעיף 7 לחוק העיטורים בצבא הגנה לישראל, התש"ל־1970, מאפשר לשר הביטחון להעניק עיטורים אך ורק לחיילי צה"ל. לאחר שגנץ יעניק הערב את אות המערכה למפקדי צד"ל, יעניקו בימים הקרובים מפקדי צד"ל את אות המערכה ללוחמי הארגון.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן