תקיפה מסתורית: מטוסים לא מאוישים ירו לעבר מתקן הגרעין באיראן

כלי תקשורת זרים מדווחים על ניסיון חבלה במתקן של הסוכנות לאנרגיה אטומית, באיראן טוענים שתקיפה סוכלה ולא הוסב נזק. זהות התוקפים אינה ידועה, ובמדינה האסלאמית לא מאשימים את ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/21 21:20 יג בתמוז התשפא

תקיפה מסתורית: מטוסים לא מאוישים ירו לעבר מתקן הגרעין באיראן
צילום: shutterstock

באיראן מדווחים היום (ד') על ניסיון פגיעה מתקן של הסוכנות לאנרגיה אטומית, שלפי המדינה הניסיון סוכל. התקיפה ארעה בעיר קאראז' ממערב לטהרן והתמקדה במפעל שהוא חלק מתכנית הגרעין, לא ידוע איזה נזק הוסב למקום. לפי דיווחים מכלי תקשורת זרים הייתה פגיעה במפעל שמייצר להבי האלומיניום שמסתובבים בצנטריפוגות. במדינה האסלאמית טענו אחרת ושהתקיפה סוכלה בזמן ולא נוצר נזק כלל.

התקיפות בוצעו באמצעות מטוסים לא מאוישים, אך זהות מי שעומד מאחורי התקיפה אינה ידועה, ובאיראן אף לא מאשימים את ישראל בתקיפה. אמנם באיראן מדווחים כי החלו בחקירת האירוע לגלות מי עומד מאחורי התקיפה, ולהסיק מסקנות בהתאם. במידה וישראל אכן עומדת מאחורי התקיפה מדובר בתקיפה ישראלית ראשונה המתקיימת תחת הוראת ראש הממשלה, נפתלי בנט.

לפני שלושה ימים בלבד, ארעה  תקלה במתקן הגרעין האיראני בבושהר, מה שהביא להשבתת חירום של כל הפעילות במתקן. לפי הפרסום, הפסקת הפעילות בתחנת הכוח התחילה אתמול ותימשך גם בימים הקרובים. לדברי גורמים במדינה, "המתקן הושבת בשל שיפוץ טכני למשך כמה ימים". לא מדובר בתקלה ראשונה בתוכנית הגרעין האיראנית. באפריל האחרון, ארגון האנרגיה האטומית במדינה הודיע כי תקלה התגלתה ברשת החשמל במתקן העשרת אורניום בנתנז. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן