סטנדרט כפול בפקודות צה"ל | דגל גאווה מותר דגל חב"ד אסור

חיילת טרנסג'נדרית שסיימה מסע כומתה בפיקוד העורף, הניפה בסיומו דגל גאווה ונהנתה מכתבה מפנקת וחיבוק תקשורתי, מנגד החייל יוחאי טוויטו, חרדי שהניף דגל של תנועת חב"ד נענש במיידי

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/06/21 17:06 ו בתמוז התשפא

סטנדרט כפול בפקודות צה"ל | דגל גאווה מותר דגל חב"ד אסור
איזה דגל מותר לשאת בצה"ל?, צילום: פלאש 90

הבוקר (ד') פורסם בידיעות אחרונות סיפורה של החיילת, נועם שחר, שהפכה לחיילת הטרנסג'נדרית הראשונה שהוכשרה כלוחמת בחטיבת החילוץ וההצלה, בעת שסיימה בהצלחה את מסע הכומתה שהתקיים אמש, עם סיום המסע העניקו לשחר את סיכת הלוחם ואת הכומתה הכתומה של פיקוד העורף. לאורך המסע צעדה נועם שחר כשהיא עוטה על הוסט הצבאי שלה את דגל הגאווה, לציון סיפורה האישי וחודש הגאווה המצוין ברחבי העולם.

פקודת הלבוש של צה"ל אוסרת על חיילים לענוד כל פרט לבוש או סמל שאינו שייך לצבא עצמו. על פי הפקודה נשיאת דגל הגאווה או כל סמל אחר היא הפרה של אותה הפקודה, מדובר כאמור בכל סמל ולא רק סמלים פוליטיים. מקרה דומה, אליו השוו בארגון תורת לחימה, התקיים באירוע בו חייל נשא עמו דגל של תנועת חב"ד בעת מסע הכשרה, אלא שבשל ההליכה עם הדגל נענש במקום בידי מפקדו על הפרת פקודת צה"ל. 


(דקה 05:00)

בפניה של חדשות כיפה לדובר צה"ל בררנו האם מתקיים בצה"ל סטנדרט אחיד לגבי שימוש בסמלים לא רשמיים בעת השירות או שיש סמלים שהצבא מוכן להכיל וכאלו שלא, וכן כיצד דובר צה"ל מאשר לחיילת להתראיין על מקרה בו הפרה של פקודת צה"ל מפורשת. מדובר צה"ל מסר בתגובה כי "כללי ההופעה, הלבוש וכן הכללים באשר לסמלי צה״ל, מעוגנים בפקודת ההופעה והלבוש ובפקודת הסמלים הצה״לית. לפי הפקודות חל איסור לענוד סמלים שלא אושרו על ידי ועדת הסמלים הצה״לית. הנהלים יחודדו"  ובנוגע לשאלת אישור הראיון, מדובר צה"ל נמסר כי הראיון כלל לא נעשה עם החיילת אלא עם אמה, ולא נעשה בשיתוף דובר צה"ל או באישורו.