התחדשו המהומות בלוד | המשטרה עוצרת יהודים: "יש להם פאות וכיפה"

המשטרה הטילה עוצר לילי על כלל תושבי העיר, אך עוד בטרם ננכס לתוקפו התחדשו המהומות בעיר המעורבת. דיווחים על יידוי אבנים והצתת רכבים במספר נקודות חיכוך בין יהודים לערבים בלוד. תושב העיר טוען למעצר יהודים שהגיעו לעזור בשמירה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/21 20:07 א בסיון התשפא

התחדשו המהומות בלוד | המשטרה עוצרת יהודים: "יש להם פאות וכיפה"
לוד, הבוקר, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גדודי מג"ב הוצבו בלוד אף עם ערב (ד') התחדשו המהומות בעיר המעורבת. משטרת ישראל דיווחה כי "התקבלו מספר דיווחים על ידויי אבנים והצתת רכבים במספר נקודות חיכוך בין יהודים לערבים בלוד. 
כמו כן, התקבל דיווח על קטטה בין יהודים לערבים בצומת גינתון. כוח משטרה גדול הוזעק למקום והשיב את השקט".

יהודים שניסו להגן על עצמם בלוד נעצרו בידי כוחות מג"ב הפרוסים בעיר. כך אמר לחדשות כיפה עד ראייה, עמוס אליצור: "הגעתי כשהם כבר היו על הרצפה אזוקים. בגדול היה נראה שהחשד העיקרי שלהם היה שיש להם פאות וכיפה". העיתונאי ינון מגל העלה בחשבון הטוויטר שלו, תיעוד בו נראה ערבי מנסה לדרוס יהודים.

ערבים יידו הערב אבנים לעבר רכבו של חבר העירייה ומשנה לראש העיר, נתנאל איזק. המשנה לראש העיר אמר היום בראיון לכיפה: "גם בשנת 2021 שוב אזרחים נאלצים להגן על עצמם בגופם. בסוף אותם אנשים שמגנים על משפחותיהם שלהם, אותם מכניסים למעצר, זה לא נורמלי" 

צילום: נתנאל איזק


מוקדם יותר היום, לאחר הערכת מצב מיוחדת בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת על עוצר לילי "בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד".

 "החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: 1. איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד. 2. איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. 3. איסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר". 

יציאה תתאפשר למרחבים מוגנים בלבד בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל.

עם כניסת העוצר לתוקפו, הודיעה המשטרה כי לא תאפשר להפר אותו. "לוחמי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל פועלים בחמישה מוקדי הפרות סדר ברחבי העיר לוד בהם מאות מתפרעים מיידים אבנים, מבעירים פחים, יורים זיקוקין וחוסמים צירים". עד כה עצרו הכוחות 18 חשודים בהתפרעויות.