עוצר לילי בלוד | איסור יציאה מהבית ליהודים וערבים

בעקבות ההתפרעויות בלוד והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי, ולאחר הערכת מצב מיוחדת בראשות מפכ"ל המשטרה, החליט מפקד מחוז מרכז על מספר איסורים, "בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד". סמוטריץ': "מדינה בהפרעה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/05/21 18:32 א בסיון התשפא

עוצר לילי בלוד | איסור יציאה מהבית ליהודים וערבים
ספר תורה שניצל משריפה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות אירועי האלימות שאירעו בעיר לוד אמש (ג') והכרזת 'אירוע חירום אזרחי' שקיבלה תוקף משפטי במהלך הלילה, ולאחר הערכת מצב מיוחדת בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט מפקד מחוז מרכז, ניצב משה ברקת על מספר איסורים "בכדי לשמור על שלומם, ביטחונם ורכושם של תושבי לוד".

פרעות תשפ"א בעכו: "מי שמשתתף בפרעות - מקומו עם האויבים"

בהודעת המשטרה נכתב כי "החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו ההגבלות הבאות בשטח העיר לוד: 1. איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד. 2. איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. 3. איסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר". 

יציאה תתאפשר  למרחבים מוגנים בלבד בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף וכן תתאפשר יציאה לצורך חיוני נוסף ובכפוף לאישור טלפוני של משטרת ישראל.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', לא אהבב את החלטת המשטרה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תגידו, אשכרה הוטל עוצר גם על התושבים היהודים בלוד?! השתגעתם?! שוב בשמו של "השוויון הקדוש" המשפטנים מטשטשים את ההבחנה בין אויב לאוהב, בין תוקף לקרבן ומייתרים סימטריה שקרית בין "שני הצדדים"?! הערבים מתפרעים והיהודים נענשים בעוצר. מדינה בהפרעה".