הנייה: "ניצחנו במערכה על ירושלים"

ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס הגיב הגיב הערב מקטאר, למלחמה המתנהלת בימים האחרונים. "ירושלים קראה ועזה נענתה. נמשיך כל עוד ישראל לא תפסיק את התוקפנות ואת הטרור בירושלים ובמסגד אל-אקצא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/05/21 23:18 כט באייר התשפא

הנייה: "ניצחנו במערכה על ירושלים"
ראש הלשכה המרכזית של חמאס, הנייה, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

לאחר ירי הרקטות לאזור מרכז מדינת ישראל, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, איסמעיל הנייה, התייחס הערב (ג') בהקלטה מקטאר למלחמה המתנהלת בימים האחרונים. בדבריו אמר כי העם הפלשתיני קלקל את החגיגות לכאורה יום איחוד ירושלים ל ישראל.

נתניהו וגנץ בהצהרה מיוחדת: "חמאס והג'יהאד האיסלאמי - ישלמו מחיר כבד מאוד"

"ירושלים קראה ועזה נענתה. נמשיך כל עוד ישראל לא תפסיק את התוקפנות ואת הטרור בירושלים ובמסגד אל-אקצא", אמר הנייה, והוסיף: "ניצחנו במערכה על ירושלים. הזהרנו את ישראל שתתרחק ממסגד אל-אקצא. מוחמד דף אמר שאירועי שיח' ג'ראח יביאו למחיר כבד לישראל - והנה זה קרה".

הנייה אמר בדבריו כי חמאס קיבל הצעות לרגיעה אך המסר של הארגון היה כי "מי שהצית את ירושלים ואל-אקצא והמשיך לעזה, הוא הכיבוש והוא האחראי להשלכות". 

נציין כי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קיים מוקדם יותר היום מספר שיחות טלפון בהן ניסה  לשכנע מנהיגי מדינות לגנות את התוקפנות של ישראל. ארדואן קיים שיחות טלפון עם אמיר קטאר שיח' תמים בין חאמד א-תאני, אמיר כוויית שיח' נוואף אל-אחמד א-ג'אבר, ומלך מלזיה הסולטן עבדאללה על "ההתקפות של ישראל נגד מסגד אל-אקצא והפלשתינים".

על פי דיווחים שונים, הנשיא הטורקי שוחח גם עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן, מנהיג חמאס הנייה, מנהיג מלזיה ומלך ירדן עבדאללה. ארדואן אמר לעבדאללה כי ההתקפות ה"לא אנושיות" נגד פלשתינים מכוונות לכלל המוסלמים, והוסיף כי טורקיה וירדן צריכות לעבוד במקביל כדי לעצור את אותן מתקפות.

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושאולו, ביקש היום את תמיכתם של הירדנים והמצרים בצורה של גינויים פומביים גם מצדם. "אנו לא נשתוק יותר מעתה ואילך. אם יהיה צורך, נשלח כוחות צבא לירושלים", אמר באתר חדשות טורקי.

בהצהרה של משרד החוץ הטורקי, אנקרה קראה ל"הפסקה של התקיפות האוויריות שמבצעת ישראל ברצועת עזה שגרמו למותם של אנשים רבים, כולל ילדים". עוד נכתב כי "במהלך חודש הרמדאן הקדוש, ישראל, שניסתה לגרש את העם הפלסטיני מאדמותיו במזרח ירושלים ובגדה המערבית, תוקפת את הפלסטינים שרצו לסגוד לאל באל-אקצא".