נתניהו: "החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש המל״ל, מפקד פיקוד הדרום ובכירים נוספים. " אני מצפה ממנהיגי הציבור הערבי, להתייצב כאן, לגנות את ההתפרעות הזאת ולעשות הכל כדי להחזיר את השקט"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/21 16:21 כט באייר התשפא

נתניהו: "החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן"
נתניהו וגנץ, צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מבצע "שומרי החומות": ארגוני הטרור חמאס והג'יאהד האסלאמי ירו מטח כבד של רקטות לעבר יישובי וערי הדרום. אזעקות "צבע אדום" נשמעות תדיר באזור, בשעות הצהריים - מעל 350 שיגורים בשעה. שתי נשים נהרגו בפגיעות רקטות שונות ואדם אחד נפצע אנוש. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד הדרום עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, ראש המל״ל, מפקד פיקוד הדרום ובכירים נוספים.

בני גנץ: "לא נעצור עד שהשקט יחזור"

 

(ראש הממשלה בנימין נתניהו, עומר מירון/ לע"מ)

 

ראש הממשלה נתניהו בתום הערכת המצב: "סיימתי עכשיו בפיקוד הדרום הערכת מצב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום. אנחנו בעיצומה של מערכה. מאז אתמול צה"ל תוקף מאות תקיפות את החמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. סיכלנו מפקדים, פגענו בהרבה מאוד מטרות איכותיות שלהם. הסיכום של הישיבה הוא להגביר עוד יותר גם את עוצמת התקיפות וגם את קצב התקיפות.

החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן. אני יודע שהדבר הזה כרוך גם בסבלנות ובהקרבה מסוימת מצדכם, אזרחי ישראל. לצערי נהרגו לנו שני אזרחים. אני מבקש מכולכם להישמע להוראות, לשמור בקפדנות על הנחיות פיקוד העורף, זה מציל חיים.יש לנו עוד דרך מסוימת לעשות, נעשה אותה יחד באחריות, תוך גיבוי מלא לתקיפות שצה"ל תוקף ויתקוף. 

 

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

 

אני רוצה לומר גם מילה לגבי ערביי ישראל, הייתה כאן התפרעות פרועה אתמול שאנחנו לא יכולים לקבל אותה מצד צעירים חמומי מוח. ההנחייה שלנו לעשות הכל כדי לשמור על החוק והסדר. אני מצפה מכל מנהיגי הציבור, ובראש ובראשונה ממנהיגי הציבור הערבי, להתייצב כאן, לגנות את ההתפרעות הזאת ולעשות הכל כדי להחזיר את השקט.

אנחנו נתנו הנחיות לתגבר את כוחות המשטרה בעוד גדודים של מג"ב, אנחנו נתגבר אותם ככל שצריך כדי לשמור על החוק והסדר במדינת ישראל, וגם כאן צריך את שיתוף הפעולה שלכם, של כל אזרחי ישראל".