בני גנץ: "לא נעצור עד שהשקט יחזור"

שר הביטחון התייחס למצב הביטחוני הקשה ומבטיח שישראל תפעל ביד קשה כנגד ארגוני הטרור. "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל - נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה ונפגע בהם קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/21 15:48 כט באייר התשפא

בני גנץ: "לא נעצור עד שהשקט יחזור"
צילום: David Cohen/Flash90

ארגוני הטרור חמאס וג'יאהד אסלאמי חידשו הבוקר (ג') את ירי הרקטות לעבר יישובי וערי הדרום. לראשנה בסבב הנוכחי, מטח כבד בשעה 13:15 הוביל לפגיעה ישירה בבניין מגורים באשדוד ובאשקלון, שני בני אדם נהרגו בעקבות הירי. שר הביטחון בני גנץ יוצא בהצהרה ראשונה מאז אמש, והודיע כי ישראל תגיב בצורה קשה נגד הטרוריסטים יורי הרקטות. "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל - נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה ונפגע בהם קשה. לא נעצור עד שהשקט יחזור".

מאוחר יותר שיתף שר הביטחון בחשבון הטוויטר שלו על הנעשה במטה הביטחוני: "קיימתי שורה של דיונים והערכת מצב בפיקוד הדרום עם רה׳׳מ, הרמטכ"ל ומפקד הפיקוד. נפגשתי בנוסף עם ראשי הרשויות בעוטף. צה"ל וכוחות הביטחון פגעו וימשיכו לפגוע קשות בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי. המכה הקשה שהם סופגים תהיה עוצמתית יותר. על כל יום של ירי על אזרחי ישראל- נחזיר אותם שנים אחורה".

בתגובה לירי, ישראל חיסלה את ראש מערך הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי. דובר צה"ל מסר שבמבצע משותף של צה"ל והשב"כ, בוצעה תקיפה לעבר דירת מסתור בה שהו בכירי המערך הרקטי של הגא״פ- סוכל ראש היחידה הרקטית המיוחדת של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני, סמאח עבד אל ממלוכ.

מוקדם יותר היום בוצעה תקיפה של צה"ל ושב"כ אל עבר דירת מסתור בה שהו מספר פעילים בכירים בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי פלסטיני. כתוצאה מפעולה זו סוכל מפקד היחידה הרקטית המיוחדת של הגא"פ סמאח עבד אל ממלוכ. בתקיפה סוכלו פעילים בכירים נוספים מהמערך הרקטי של הגא"פ. הפעילים שסוכלו פיקדו על פיגועי ירי רקטי רבים שביצע הגא"פ, כמו גם בסבב ההסלמה הנוכחי. צה"ל ושב"כ ערוכים להמשיך את המערכה ככל שיידרש באמצעות מנעד רחב של תכניות אופרטיביות.