שר הביטחון: "מדינת ישראל היא המדינה החזקה באזור"

בני גנץ הגיע אל כנס סגל הפיקוד הכללי של צה"ל ואמר כי "העוצמה שלנו נשענת על כוח צבאי אבל גם על עוצמתנו המוסרית ועל התשתית האנושית של צה"ל". על החקירה בהאג אמר: "מדובר בחקירה שהיא אבסורד מול צבא שמקפיד על ערכי המוסר והחוק הבינלאומי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/03/21 17:46 ב בניסן התשפא

שר הביטחון: "מדינת ישראל היא המדינה החזקה באזור"
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון, בני גנץ, נאם הבוקר (ב') בכנס סגל הפיקוד הכללי של צה"ל, "תנופה- לקצה ובקצה", בהובלת הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ובהשתתפות קצינים רבים. בדבריו התייחס גנץ למספר נושאים: צה"ל, החקירה הצפויה בהאג ולמצב ההרתעה הישראלית. 

"מדינת ישראל היא המדינה החזקה באזור והחוסן הזה מוטל קודם על כתפי צה"ל וארגוני הביטחון", אמר גנץ. "העוצמה שלנו נשענת על כוח צבאי אבל גם על עוצמתנו המוסרית ועל התשתית האנושית של צה"ל. לא נוכל להבטיח למשרתים שירות קל או תפקיד מהנה. אבל אנחנו מחויבים לספק להם הוגנות. שהמערכת ההיררכית תראה גם את האדם. צה"ל הוא חלק מהחברה הישראלית וככזה הוא גם מקדם שוויון- ואני מצפה מכל אחת ואחד מהמפקדים שיפעל בכדי לקדם נשים, אוכלוסיות מוחלשות ובעלי מוגבלויות. זה חלק מרכזי ב-DNA של צה"ל".

בהתייחס להחלטת התובעת בהאג לפתוח בחקירה ציין גנץ כי "מדובר בחקירה שהיא אבסורד מול צבא שמקפיד על ערכי המוסר והחוק הבינלאומי". גנץ הדגיש, כי צה"ל ימשיך לגבות את כל חייליו ומפקדיו, וכי לא תהיה שום פגיעה בתפקוד המבצעי.

בהתייחס למצב האסטרטגי אמר כי אויבי ישראל מורתעים וחלקם אף נכנס לתקופה קשה בשל משבר הקורונה. "אבל זו גם סכנה", אמר שר הביטחון, "העובדה שלבנון מתפרקת ועוברת תקופה קשה אינה בהכרח סימן טוב ולכן אנחנו ממשיכים לקדם את המוכנות בכל הזירות, ולהתאים אותה כל העת לאיומים ולהזדמנויות". 

"ערוכים לכל תרחיש בגזרה הצפונית"

שר הביטחון חנך היום את מרכז החוסן בקיבוץ כברי לתושבי אשכול הגליל המערבי, שהוקם בתמיכת משרד הביטחון. "אנחנו נמצאים בגזרה הצפונית, גזרה שהיא שקטה יחסית כעת - אבל אי אפשר שלא לזכור את הדי הפיצוצים שליוו את האזור הזה במשך עשרות שנים ובפיקים של סבבים ושל מבצעים", אמר לאחר הטקס במקום.

"ללא ספק אם תתרחש כאן מלחמה או ימי קרב, אז שני הצדדים יפגעו אבל הצד הלבנוני ירגיש את זה בצורה חד משמעית, עוצמתית, אנחנו ערוכים לכל תרחיש בגזרה הצפונית ומומלץ לו שלא לנסות לבדוק את עוצמתה של מדינת ישראל ואת עוצמתו של צה"ל".

לסיום אמר גנץ: "אנחנו ניצבים אל מול לבנון ואני אומר לכם שבלבנון יש אלפי בתים שיש להם חדר טילים וחדר אורחים באותו בית. לנו יש חובה מוסרית להגן על אזרחי מדינת ישראל ואנחנו נתקוף את חדרי הטילים האלה. אנחנו מחויבים להגן על אזרחנו קודם כל ולעשות את מירב המאמצים שהאזרחים בצד השני לא יפגעו".