האלופים החדשים: המזכיר הסרוג של נתניהו ומח"ט גולני שנפצע בעזה

אלוף אליעזר טולדנו, שהיה מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, ואלוף רסאן עליאן שנפצע בפניו ב'צוק איתן' וחזר ללחימה כמפקד החטיבה החומה, הועלו בדרגה ומונו בטקס חגיגי למפקד פיקוד דרום ומפקד מתאם הפעולות בשטחים, בהתאמה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/21 20:10 א בניסן התשפא

האלופים החדשים: המזכיר הסרוג של נתניהו ומח"ט גולני שנפצע בעזה
טולדנו, כוכבי ועליאן, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי תת-אלוף אליעזר טולדנו ותת-אלוף רסאן עליאן הועלו לדרגת אלוף היום (א'), בטקס חגיגי שנערך בבית בן גוריון, במחנה "רבין" (הקריה), בתל-אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ובנוכחות חברי פורום מטכ''ל ומשפחות מקבלי הדרגות.

שר הביטחון, בני גנץ אמר כי, "אין בטוח וגאה ממני היום להעניק את הדרגות לשני קצינים שאני מכיר כמח"טים יצירתיים, נועזים וערכיים. אני בטוח שהמעבר שלכם לעיסוק בקומה האסטרטגית של צה"ל, להיות חברים במטכ"ל, יהיה כוח עזר מצוין לבניית כוח הפיקוד הבכיר".

גנץ ביקש להודות לאלוף הרצי הלוי על העשייה המבצעית בפיקוד דרום ואמר כי הוא בטוח שיביא את הניסיון המבצעי המגוון שלו, לתפקיד סגן הרמטכ"ל. לאלוף כמיל אבו רוקון הודה גנץ על שירות ארוך שנים, שבו הפגין יכולת התמודדות עם אתגרים אזרחיים וביטחוניים מורכבים, תוך סיוע משמעותי לשמירה על היציבות ביחד עם צה"ל והדרג המדיני.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי הוסיף ובירך את האלופים החדשים: "הטקס הזה הוא סיפורה של מדינת ישראל, מרגש היה לשמוע את סיפוריהן של שתי משפחותיכם, זה מופלא בעיני ויותר מזה, אני שמח ששניכם מצטרפים לפורום המטה הכללי. אני סומך עליכם ועל הניסיון שכל אחד מכם מביא עימו לשולחן. אליעזר, אתה קצין מוכשר שעשה את כל התפקידים בהצטיינות. היית שותף בכיר בהצלחות בפיקוד הדרום בשנים האחרונות, מפקד אוגדה שנמצא בתפר בין האסטרטגי לטקטי, תורם, משנה ומעצב את העשייה בדרום בהיבט האסטרטגי לצד ההיבט הטקטי. רסאן, עשייתך תמיד מקצועית, עניינית וצנועה, במנהיגות אמיתית שרוצים ללכת אחריה. אני בטוח בהצלחתך, בוודאי עם הנסיון שצברת בשנים האחרונות בפיקוד המרכז ובמתאם הפעולות בשטחים"

מדברי מפקד פיקוד דרום הנכנס, אלוף אליעזר טולדנו: "אני מאמין שמשימתנו היא לחזק את שורש קיומנו בנגב ובערבה, ולא רק בכוח הזרוע אלא גם בכוונת הלב. במטרותיי ובמעשיי, אני שואף לחבר ולהעצים את האנשים שתחת פיקודי לעשייה מועילה לביצור ביטחון הדרום. בכל אחד משבעת העשורים האחרונים, פיקוד הדרום הוביל מערכה באחת מזירותיו, פעמים בכל הזירות בו זמנית. חובתי- לעמוד מוכן, חובתי- לספק ביטחון ליישובי הדרום. תודה לכם שר הביטחון והרמטכ״ל על שאתם מאמינים בי ומפקידים בידיי את משימת הפיקוד על חבל הארץ המופלא הזה. אני מודע לאחריות ולזכות ואעשה כל שבכוחי להיות ראוי להן".

האלוף טולדנו מקבל את הדרגות מאשתו והרמטכ"ל

האלוף טולדנו מקבל את הדרגות מאשתו והרמטכ"לצילום: דובר צה"ל

מפקד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הנכנס, אלוף רסאן עליאן אמר: "אני ניצב כאן בהתרגשות וגאווה גדולה, מקבל את דרגת האלוף וממשיך את מסעי כחייל בצבא ההגנה לישראל. עומד ומישיר מבט אל אבי מחנך הדורות ואל אמי אשת חיל, אשר נטעו בלבי את ערך אהבת המולדת וההקרבה למענה. אמשיך למלא את מחויבותי האישית לשמירה על מורשתו של סבי המנוח - חסין עליאן, ממייסדי "ברית החיים" בין העדה הדרוזית לבין העם היהודי בארץ ישראל, ומי שהיה מראשוני החותמים על חוזה הביטחון המשותף "שירות חובה בצה"ל לבני העדה הדרוזית״. זוהי המורשת אותה אני נושא עמי, והיא זו שהובילה אותי לאורך דרכי הצבאית עד למעמד זה. כאלוף בצה"ל וכמתאם פעולות הממשלה בשטחים, אמשיך לפעול לחיזוק האינטרסים של מדינת ישראל, ואחתור למציאת דרכים ורעיונות יצירתיים לפירוק מורכבויות תוך גילוי אחריות לסייע למקבלי ההחלטות למול הזירה הפלסטינית".

האלוף עליאן מקבל את הדרגות מאשתו והרמטכ"ל

האלוף עליאן מקבל את הדרגות מאשתו והרמטכ"לצילום: דובר צה"ל