הותר לפרסום: יוצאי תעשיות ביטחוניות סחרו בטילים עם מדינה זרה

פרשייה ביטחונית חמורה הותרה לפרסום, במסגרתה נעצרו למעלה מ-20 חשודים, יוצאי התעשיות הביטחוניות בישראל, בחשד לסחר בטילים עם מדינה באסיה, בתמורה לסכומים גבוהים של כסף וטובות הנאה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/02/21 13:01 כט בשבט התשפא

הותר לפרסום: יוצאי תעשיות ביטחוניות סחרו בטילים עם מדינה זרה
מסחר לא חוקי בנשק, צילום: דוברות המשטרה

פרשייה ביטחונית חמורה נחשפת. הבוקר (ה') הותר לפרסום כי במהלך החודשים האחרונים, במסגרת חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי, יאחב"ל בלהב 433 במשטרת ישראל, מלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נחקרו מעל 20 אזרחים ישראלים, בהם יוצאי התעשיות הביטחוניות, בחשד לביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, עבירות על חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, עבירות הלבנת הון וכן עבירות כלכליות נוספות.

במסגרת החקירה עלה כי החשודים עסקו בפיתוח, ייצור, ביצוע ניסויים ומכירת טילים משוטטים חמושים עבור מדינה באסיה, שלא כדין. במהלך החקירה עלה כי החשודים קיבלו הנחיות לפעולה מגורמים הקשורים באותה מדינה זרה, בתמורה לקבלת כספים בהיקפים גדולים וטובות הנאה נוספות.

החקירה מלמדת כי הקשר בין החשודים לגורמים באותה המדינה באסיה, התנהל בחשאי, תוך ניסיון להסוות את הגורם אליו מיועדים הטילים. 

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר כי החקירה חשפה מידע רב אודות שיטות הפעולה של אותם גורמים זרים אל מול ישראלים, לרבות שימוש בטכניקות של הסתרה וחשאיות בביצוע העסקאות ובהעברת התמורה להן.

עוד אמרו כי, חשיפת הפרשה ממחישה את הנזק הפוטנציאלי לביטחון המדינה, הגלום בעסקאות המבוצעות על ידי אזרחים ישראלים, מול גורמי חוץ, שלא על פי הדין ובכלל זה החשש כי טכנולוגיה זו עשויה לזלוג למדינות עוינות לישראל. 

מהמשטרה נמסר כי בימים אלה הועבר חומר החקירה לבחינת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן