המחדל בבסיס נבטים: בדואי חדר לבסיס - ונמלט

לאחר שגנב רכב, תושב הפזורה הבדואית נמלט מהשוטרים והצליח להיכנס לבסיס חיל האוויר, לאחר שאחד השערים נותר פתוח. לאחר סריקות רבות, גילו כוחות הביטחון כי החשוד נמלט לאחר שטיפס מעבר לגדר הבסיס. צה"ל: "לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למשרתי הבסיס ולמתקניו הביטחוניים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/21 08:20 כז בשבט התשפא

המחדל בבסיס נבטים: בדואי חדר לבסיס - ונמלט
ארכיון, צילום: משטרת ישראל

מחדל בבסיס חיל האוויר בנבטים. במשטרת ישראל התקבל אתמול דיווח על גניבת רכב מדימונה. לאחר מרדף, שוטרים איתרו את הרכב סמוך לבסיס נבטים. החשוד, תושב הפזורה הבדואית, אשר הבחין בשוטרים נטש את הרכב בכניסה לבסיס והצליח להימלט רגלית לתוכו דרך שער פתוח. 

בהודעת דובר צה"ל, נכתב כי הרכב נבלם על ידי אמצעי האבטחה בשער היציאה מהבסיס ולאחר מכן החשוד המשיך בריצה אל תוך הבסיס. כוחות צה״ל בסיוע היחידה האווירית של המשטרה, יחידות ההגנה הקרקעית, אמצעי חוזי של חיל האוויר וגששים סרקו את המרחב וחיפשו אחר החשוד ברחבי הבסיס. במהלך הלילה, סביב השעה 03:00 אותרה נקודה בבסיס בה טיפס החשוד על שתי גדרות תיל ועל גדר בגובה כחמישה מטרים ויצא מהבסיס. על הגדרות אותרו מספר סימנים המעידים על כך שהחשוד טיפס וברח החוצה. הממצאים אלו הועברו להמשך חקירת משטרת ישראל.

"האירוע יתוחקר ויופקו ממנו הלקחים הנדרשים", סיכם דובר צה"ל, והדגיש כי "לאורך כל האירוע לא נשקפה סכנה למשרתי הבסיס ולמתקניו הביטחוניים. כוחות חיל האוויר והמשטרה פעלו בשיתוף פעולה מלא לעצירת החשוד".

מתנועת רגבגים נמסר לאחר האירוע החמור: "מי שלא מטפל בבעיה כשהיא קטנה, צריך להתמודד איתה כשהיא חוצה כל גבול. רק בשבועיים האחרון נתקלנו בסוגים קשים וחמורים של עבריינות: בתקיפה המינית המזעזעת של ילדה קטנה בביתה, בפריצה לשדה תימן ויידוי רימון הלם לעבר חיילים, באירועי השוד בבאר שבע, בגניבת התחמושת וכעת בפריצה לבסיס חיל האוויר בנבטים בו נמצאים המטוסים הכי סודיים של חיל האוויר. מדינת ישראל חייבת להציב את הגבול ולתת פתרון כולל, רחב ונוקשה לפתרון בעיית הפשיעה הבדואית בנגב".