ראש המנהל האזרחי החדש, פארס עטילה, החל את תפקידו: "תחושת שליחות עצומה"

טקס החלפת הקצינים נערך היום אחר הצהריים במפקדת המנהל האזרחי באוגדת יהודה ושומרון, במעמד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומפקד פיקוד המרכז. עטילה ביצע במהלך שירותו מספר תפקידים ביחידת המתפ"ש, ביניהם רמ"ט המנהל האזרחי בתפקידו האחרון ביחידה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/02/21 17:41 כח בשבט התשפא

ראש המנהל האזרחי החדש, פארס עטילה, החל את תפקידו: "תחושת שליחות עצומה"
צילום: דוברות מתפ"ש

תת אלוף פארס עטילה, שכיהן בתפקידו האחרון כראש מנהל האוכלוסיות בצה"ל, החליף היום (ד') את תת אלוף רסאן עליאן, אשר כיהן בתפקיד ראש המנהל האזרחי במהלך השנה ושמונת החודשים האחרונים. עליאן עתיד להתמנות בעת הקרובה לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ולעלות לדרגת אלוף. עטילה ביצע במהלך שירותו מספר תפקידים ביחידת המתפ"ש, ביניהם ראש מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", ורמ"ט המנהל האזרחי בתפקידו האחרון ביחידה. 

טקס החלפת הקצינים נערך אחר הצהריים במפקדת המנהל האזרחי באוגדת יהודה ושומרון בבית אל, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, שאמר: "תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא אחד התפקידים הרגישים, המגוונים והמאתגרים שמפקד נדרש אליהם, בטח במציאות הנוכחית, מציאות משברית שבה משבר רודף משבר, ואתגר רודף אתגר. הזירה הפלשתינית חווה שינויים מרחיקי לכת ומתמודדת עם אתגרים משמעותיים שמחייבים אותנו להתאים את דפוס פעולתנו. משבר הקורונה, על השלכותיו הבריאותיות והכלכליות, לא פסח על הרשות הפלשתינית, אשר חרף הקשיים מצליחה להתמודד עם המגפה, בסיוע ובתמיכה רציפה של המנהל האזרחי".

צילום: דוברות מתפ"ש


עוד הוא אמר כי המנהל האזרחי התמודד במהלך השנה עם מספר אתגרים: "בשנה החולפת, התמודדנו בין היתר, גם עם משבר ביחסים מול הרשות הפלשתינית, שהוביל לניתוק התיאום האזרחי והביטחוני מצדה. משבר זה חייב אותנו לשבת על הַמְּדוֹכָה, לגבש פתרונות יצירתיים ולפתח טכניקות עבודה חדשות. בסופו של יום, עמדנו בהצלחה במשימה זו ואפשרנו את החזרת היחסים למסלולם התקין. רסאן ידידי, אני מבקש להודות לך על שהטבעת חותמך במערך, ולאחל לך הצלחה רבה בתפקידך הבא כמתאם פעולות הממשלה בשטחים. פארס היקר, מונחים לפתחך שורה של אתגרים שיעצבו את התקופה הקרובה. אין בליבי ספק שתצליח בתפקידך ותוביל את הארגון לפסגות חדשות".

תת אלוף רסאן עליאן, אמר: "לפני שנה ושמונה חודשים עמדתי כאן נרגש, קיבלתי בגאווה את הפיקוד על המנהל האזרחי, והצטרפתי למשפחת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. זו הייתה תקופה רוויית אתגרים אשר הציבה בפנינו סיכונים והזדמנויות, החל במשבר הסחר וכלה בהתפשטות נגיף הקורונה, הפסקת התיאום האזרחי והביטחוני, וסוגיות מדיניות נוספות שעל הפרק אשר השפיעו רבות על תמונת המצב ביהודה ושומרון. הצלחנו להעמיד הישגים מרשימים במכלול האתגרים ולהביא יחד עם פיקוד המרכז, אוגדת איו"ש, שב"כ, משטרה ומג"ב ליציבות ביטחונית באזור כולו. אני סמוך ובטוח, ובעיקר בוטח בכם, אנשי המנהל האזרחי, שתמשיכו בה בהצלחה בהובלתו המנוסה של פארס, ותמשיכו לפעול לשימור היציבות הביטחונית באזור יהודה ושומרון בכל מציאות בה נדרש לפעול".

תת אלוף פארס עטילה בנאומו בטקס

תת אלוף פארס עטילה בנאומו בטקסצילום: דוברות מתפ"ש

ראש המנהל האזרחי הנכנס, תת אלוף פארס עטילה, אמר: "היום אני מקבל בתחושת שליחות עצומה את הפיקוד על המנהל האזרחי. אנו ניצבים בפני תקופה ייחודית ומאתגרת, ובפני צמתים חשובים וייתכן אף היסטוריים. השינויים מסביב עלולים לשנות סדרי עולם או להוות הזדמנות אזורית המשפיעה על עיצוב וייצוב המרחב. בתקופה רגישה זו, העשייה מחייבת את כולנו – אותי ואתכם, המפקדים והאזרחים כאחד. על כולנו להוות תשתית אנושית, מקצועית, חזקה, מלוכדת ומשפיעה, המשמשת קצה מבצעי משימתי ליישום המדיניות שמתווה הדרג המדיני. יחד נמשיך להשפיע, נמשיך לתרום, ונמשיך להצליח במשימתנו החשובה – שיפור מרקם החיים לכלל האוכלוסיות במרחב ושימור היציבות הביטחונית באזור".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן