מערת המכפלה: סוכל פיגוע דקירה על ידי כוחות משמר הגבול

לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ניטרלו מחבל שניסה לדקור את הלוחמים המוצבים במערת המכפלה שבחברון. הלוחמים ביצעו ירי של מספר כדורים לעבר פלג גוף תחתון של המחבל. אין נפגעים לכוחותינו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 13/01/21 07:49 כט בטבת התשפא

מערת המכפלה: סוכל פיגוע דקירה על ידי כוחות משמר הגבול
לוחמי מג"ב במערת המכפלה. ארכיון, צילום: דוברות המשטרה

ניסיון פיגוע: לוחמי משמר הגבול של משטרת ישראל ניטרלו הלילה (ד') מחבל שניסה לדקור את הלוחמים המוצבים במערת המכפלה שבחברון. מוקדם יותר הלילה, הגיע חשוד לאחת מעמדות הבידוק שבמערת המכפלה בחברון ובו פועלים לוחמי משמר הגבול. החשוד שלף סכין וניסה לדקור את הלוחמים, הלוחמים ביצעו ירי של מספר כדורים לעבר פלג גוף תחתון של המחבל. 

תמונת הסכין מהאירוע

תמונת הסכין מהאירועצילום: דוברות המשטרה

המחבל, בן 22 מחברון, פונה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה שמצבו בינוני עפ"י גורמי הרפואה. בהמשך יועבר לחקירה של כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו. מדובר בהמשך של גל פיגועי דקירה באזור יהודה ושומרון. בשבוע שעבר סוכל פיגוע דקירה בצומת גוש עציון . מחבל פלשתיני כבן 30 נורה ונהרג לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה מול תחנת הדלק בגוש עציון. מחבל נוסף הצליח להימלט. אין נפגעים באירוע.

רק לפני כחודש נרצחה בפיגוע אסתר הורגן ז"ל, כאשר יצאה לריצה בשמורת הטבע יער ריחן הסמוך לישוב טל מנשה. שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום את שמו של המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל, וכן פרטים נוספים מחקירתו המעידים על תכנון מוקדם, בחירת הקורבן וסיוע של פלשתינים נוספים בשלבי הבריחה והסתתרות.