השב"כ התיר לפרסום פרטים מחקירת המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום את שמו של המחבל - מחמד מרוח כבהא, ופרטים נוספים מחקירתו: התכנון שהחל חודש וחצי לפני הרצח, המארב לאסתר, והסתתרות בסיועם של ארבעה פלשתינים, שנעצרו אף הם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/01/21 15:03 כ בטבת התשפא

השב"כ התיר לפרסום פרטים מחקירת המחבל שרצח את אסתר הורגן ז"ל
המחבל מחמוד מרוח כבהא, צילום: דוברות השב"כ

שירות הביטחון הכללי התיר היום (ב') לפרסום את שמו של המחבל שרצח לפני שבועיים את אסתר הורגן ז"ל, וכן פרטים נוספים מחקירתו המעידים על תכנון מוקדם, בחירת הקורבן וסיוע של פלשתינים נוספים בשלבי הבריחה והסתתרות.

הותר לפרסום כי החשוד הוא מחמד מרוח כבהא, כן 40 תושב הכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין, אשר ריצה בעבר מספר עונשי מאסר בגין פעילות טרור. יחד עמו נעצרו ארבעה נוספים החשודים מכפר דיר אל ע'וסון אשר סייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

במהלך חקירתו בשב"כ ובמשטרה עלה כי רצח באכזריות את אסתר הורגן ז"ל על רקע לאומני ומסר פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים:

כחודש וחצי לפני הרצח, החליט החשוד להוציא לפועל פיגוע, בין היתר לאחר שהושפע ממותו של אסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער אשר מת בכלא כתוצאה ממחלה. לשם כך, הגיע לזירת הפיגוע דרך פרצה בגדר הביטחון לטובת הכרת השטח. לאחר שהבחין כי התנועה דלילה ובאזור עוברים אזרחים ישראלים, החליט כי זה המקום המתאים לביצוע הפיגוע.

עוד עלה בחקירה, כי ב-20 בדצמבר בשעות הצהריים, בהיותו ביער הסמוך ליישוב טל־מנשה לטובת עיסוק בהברחות סיגריות דרך הגדר, ניגש החשוד ליער הסמוך לישוב. לאחר מספר שעות זיהה אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה.

חקירתו של החשוד נמשכת, ובסיומה הוא צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הצבאי בשומרון.