נתניהו בחר את ראש המוסד הבא - סגנו של יוסי כהן

ראש הממשלה למנות את סגן ראש המוסד, ד', לתפקיד ראש המוסד ועתיד להחליף את הראש הנוכחי, יוסי כהן. לאחר ההכרזה המינוי עבר לוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/20 14:15 כט בכסלו התשפא

נתניהו בחר את ראש המוסד הבא - סגנו של יוסי כהן
ראש המוסד היוצא יוסי כהן וראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: Haim Zach/GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (ג') למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. ד' יחליף את הראש המכהן, יוסי כהן, שהחל את תפקידו מאז 2016 ועתיד לפרוש בחודש יוני 2021. על מנת לאשר את המינוי של נתניהו, המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. במידה והוועדה תאשר את המינוי, הוא יצטרך לעבור אישור נוסף בישיבת ממשלה.

בהודעת ראש הממשלה תיאר נתניהו את ד' כ"איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון", במידה וייבחר הוא יהיה האדם ה-13 בתפקיד. כהן שיעזוב בקיץ הקרוב את התפקיד, לאחר קדנציה של חמש שנים, סומן כמי שייכנס לפוליטיקה ואף יירש את נתניהו. אמנם על מנת להיכנס לפוליטיקה על כהן להמתין לתקופת צינון של שלוש שנים או אם יתקקימו שתי מערכות בחירות בזמן קצר מזה.

גם השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, יכריז ככל הנראה הערב על מועמד לתפקיד מטעמו לתפקיד המפכ"ל. השר יכנס אחר הצהריים במשרדו את המועמדים האפשריים מטעמו, שבסופו של דבר יכריז מי הוא המועמד הסופי. כזכור בתחילת החודש, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לאוחנה, להציג לוועדה למינוי בכירים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש הנוכחי. מכתבו של מנדלבליט לאוחנה מגיע בצל הוראת בג"ץ למדינה למנות מפכ"ל "במהירות הראויה".