בכירים בשב"כ מאיימים להתפטר אם בן-שבת ימונה לראש הארגון

ראש הממשלה נתניהו מעוניין למנות את ראש המל"ל למחליפו של נדב ארגמן בראשות השב"כ, ובכירים בארגון מאיימים להתפטר: "בן-שבת לא מתאים לעמוד בראש הארגון מסיבות מקצועיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/20 21:10 כב בכסלו התשפא

בכירים בשב"כ מאיימים להתפטר אם בן-שבת ימונה לראש הארגון
ראש המל"ל, מאיר בן שבת, צילום: עמוס בן גרשום לעמ

הקרב על ראשות השב"כ נפתח. בעוד כחצי שנה יסיים ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, את תפקידו, ובכירים בארגון יוצאים הערב (ג') לקרב על זהות מחליפו. על פי דיווח בכאן חדשות, ראש הממשלה נתניהו עשוי למנות את מקורבו, ראש המל"ל מאיר בן-שבת, לראשות הארגון, והבכירים מאיימים בתגובה להתפטר.

על פי הדיווח, הבכירים אמרו בשיחות סגורות כי "אם ראש הממשלה נתניהו ימנה את מאיר בן שבת לראש השירות, זה לא מסיבות מקצועיות - אלא אישיות ופוליטיות". לדברי אותם בכירים בשב"כ, "בן שבת לא מתאים לעמוד בראש הארגון מסיבות מקצועיות. אם הוא ימונה לראש השירות - נפרוש, כי אין לנו אמון בו.


(מאיר בן שבת)

לטענתם, ההתנגדות לבן-שבת מגיעה לא בגלל הקרבה לנתניהו, אלא מסיבות מקצועיות. אותם בכירים טוענים כי "כרטיס העבודה שלו והיכולות שלו בתפקידים שמילא הופכים אותו למועמד הפחות ראוי והפחות מתאים". לטענתם, מינוי של מאיר בן-שבת לתפקיד ראש השב"כ יפגע פגיעה קשה בארגון.

מאיר בן-שבת (54), התגייס לשב"כ בשנת 1989, ושימש במגוון תפקידי מטה ופיקוד של השב"כ. ב-1992 קיבל צל"ש מראש הארגון יעקב פרי בגין הישג מודיעיני. בתפקידיו עסק בעיקר בהתמודדות כנגד החמאס ברצועת עזה, ובין היתר פיקד על פעילות השב"כ במבצע עופרת יצוקה. במהלך שירותו בשב"כ שימש ראש אגף הסייבר, ראש האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות וראש המרחב הדרומי.

באמצע אוגוסט 2017 החל לכהן כיועץ לביטחון לאומי וממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, ובנובמבר 2017 אישרה הממשלה את מינויו לראש המטה לביטחון לאומי. הוא נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו, ולפני כשנתיים אף שלח אותו נתניהו אל הרב חיים דרוקמן, כדי שילחץ על בנט ושקד להתפטר, שליחות שספגה ביקורת רבה במערכת הפוליטית.

מהשב"כ נמסר בתגובה לידיעה: "לא מתייחסים".