היחידה שביצעה את ניסיון הפיגוע בגולן נחשפת

צה"ל חשף את היחידה האיראנית שחבריה הניחו את המטענים ברמת הגולן - יחידה 840, שאחראית על מבצעים רחוק מגבולות איראן, והיא היחידה אותה תקף חיל האוויר לאחר הנחת המטענים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/20 12:34 ג בכסלו התשפא

היחידה שביצעה את ניסיון הפיגוע בגולן נחשפת
המטענים בגבול הסורי, אמש, צילום: דובר צה"ל

היחידה שהניחה את המטענים נחשפת. בצה"ל חושפים הבוקר (ה') כי המחבלים שהניחו את המטענים בתחילת השבוע ליד גדר הגבול עם ישראל, בדרום הגולן, וכן במיקום דומה בחודש אוגוסט משתייכים ליחידה איראנית מיוחדת בשם 'יחידה 840'.

על פי צה"ל, מדובר ביחידה מבצעית חשאית, שבתחום אחריותה נמצאים בין השאר תכנון והקמת תשתיות טרור מחוץ ליאראן, נגד יעדי אופוזיציה ויעדים מערביים שונים.

כזכור, מטוסי קרב של צה"ל תקפו אמש (ד') מטרות צבאיות בסוריה השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. לפי סוכנות הידיעות הסורית, שלושה חיילים נהרגו בתקיפה ואחד נפצע. דובר צה"ל את התיעוד של התקיפות והפגיעות ביעדים.

הבוקר פרסם צה"ל את צילומי יעדי הפגיעה במטרות בסוריה. "השלמנו בהצלחה תקיפה של חיל האוויר נגד שני סוגי מטרות בסוריה: גם יעדים של צבא סוריה וגם של כוח קודס האיראני", אמר אתמול דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, לכתבים. הוא הוסיף כי "תקפנו שמונה מטרות מהחזית ועד למרחב דמשק, בהם מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים ליד שדה התעופה בדמשק. בנוסף, תקפנו מתחם מגורים חשאי שמארח בכירים איראנים, דרומית מזרחית לדמשק, אך התקיפה לא בוצעה במרכז המתחם כדי להעביר להם את המסר".

תמונות הפגיעה במתקנים האיראניים בסוריה

תמונות הפגיעה במתקנים האיראניים בסוריהצילום: דובר צה"ל

אתמול אחר הצהריים התייחס ראש הממשלה נתניהו למתיחות בגזרה הסורית: "לפנות בוקר חיל האוויר תקף מטרות משמעותיות של כוח קודס האיראני בסוריה, וגם של צבא סוריה. זאת המדיניות הברורה שאני מוביל מזה שנים" אמר נתניהו.

"לא נאפשר התבססות איראנית צבאית נגדנו בסוריה" הבהיר ראש הממשלה והוסיף כי, "לא נאפשר שום ניסיון של תקיפה נגדנו משטח סוריה. מי שמנסה לתקוף אותנו, מי שתוקף אותנו - דמו בראשו".