בתגובה להנחת המטענים: צה"ל תקף בסוריה

חיל האוויר תקף מטרות של כוח קודס האיראני בסוריה, בתגובה להנחת המטענים. בצה"ל אומרים כי נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/11/20 07:27 ב בכסלו התשפא

בתגובה להנחת המטענים: צה"ל תקף בסוריה
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (ד') בסוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי. בתקיפה נפגעו מחסנים, מפקדות ומתחמים צבאיים וכן סוללות טילי קרקע אוויר. לפי סוכנות הידיעות הסורית, שלושה חיילים נהרגו בתקיפה ואחד נפצע.

"השלמנו בהצלחה תקיפה של חיל האוויר נגד שני סוגי מטרות בסוריה: גם יעדים של צבא סוריה וגם של כוח קודס האיראני", אמר הבוקר דובר צה"ל לכתבים. הוא הוסיף כי "תקפנו שמונה מטרות מהחזית ועד למרחב דמשק, בהם מפקדה ראשית של הכוחות האיראניים ליד שדה התעופה בדמשק. בנוסף, תקפנו מתחם מגורים חשאי שמארח בכירים איראנים, דרומית מזרחית לדמשק, אך התקיפה לא בוצעה במרכז המתחם כדי להעביר להם את המסר".

פעילות צה"ל בגבול הסורי ברמת הגולן, אמשצילום: דובר צה"ל

עוד אמר דובר צה"ל: "אנו עוקבים כבר כמה חודשים אחר כוח קודס שמנסה להניח מטעני חבלה - והפעלנו כוחות שונים לאיתור המטענים. הנחת המטענים בוצעה לפני מספר שבועות ומאז אחזנו במרחב תוך הצלבת מידע ומסיבות מבצעיות החלטנו לחשוף את הזירה אתמול. אנו מניחים שבני המקום הסורים הניחו את המטענים בהכוונה ובעזרת ציוד של כוח קודס".

התקיפה בוצעה בתגובה להנחת זירת המטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה בשטח ישראל, על ידי חוליה סורית שפעלה בהכוונה איראנית. שר הביטחון גנץ סייר אתמול בגבול הצפון ואמר כי "אנחנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בצפון. אני משוכנע ביכולות של צה"ל ובנחישות שלנו להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה - הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית". 

המטענים בגבול הסורי, אמש

המטענים בגבול הסורי, אמשצילום: דובר צה"ל

בצה"ל אומרים כי חשיפת זירת המטענים אתמול, מהווה הוכחה נוספת לפעילות ההתבססות הממושכת של איראן בסוריה, וכי צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית משטחו וימשיך לפעול ככל שיידרש למיגור ההתבססות האיראנית בסוריה המהווה סיכון ליציבות הביטחונית במרחב.

פעילות צה"ל בגבול הסורי ברמת הגולן, אמש

פעילות צה"ל בגבול הסורי ברמת הגולן, אמשצילום: דובר צה"ל

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן