כוח צה״ל חשף זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה

בדרום רמת הגולן, בשטח ישראל, נחשפה זירת מטענים, באותו האזור בו היה ניסיון דומה לפני שלושה חודשים. דובר צה"ל מסר: "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/20 12:33 א בכסלו התשפא

כוח צה״ל חשף זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה
חיילים בגבול סוריה. ארכיון, צילום: David Cohen/Flash90

כוח צה״ל חשף לפני זמן קצר זירת מטענים סמוך לגדר הגבול עם סוריה, בדרום רמת הגולן בשטח ישראל. כוחות הנדסה קרבית נטרלו את זירת המטענים שנחשפה, סמוך למרחב בו סיכל כוח צה״ל ניסיון הנחת מטענים לפני כשלושה חודשים.

דובר צה"ל מסר: "צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו ולא יאפשר כל פגיעה בריבונות ישראל". פעילות נטרול המטענים התקיימה לאחר מעקב מודיעיני אחר הנחות המטענים באזור, כוח הנדסה שלח דחפורים שיפנו את השטח ממטענים. צה"ל בודקים את האפשרות שכוחות חיזבאללה, הם האחראים להנחת המטענים, בחסות המשטר הסורי. 

המתיחות בין ישראל וסוריה סביב הנחת מטענים, באותו המקום, חוזרת לאחר שבאוגוסט האחרון, כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. חוליית המחבלים זוהתה בזמן אמת על ידי תצפיתניות של צה"ל. החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, חוסלה באמצעות ירי של לוחמי מגלן ששהו במארב באזור, במקביל לפעולת כלי טיס של חיל האוויר. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן