בני גנץ במפגש הבטחוני בקפריסין: "עלינו להיות מאוחדים מול איומי הטרור"

שר הביטחון גנץ בסיום מפגש ביטחוני עם שרי הביטחון של קפריסין ויוון: "ישראל מחויבת כמו תמיד לתמוך במדינות הבוחרות בשלום". על שיתוף פעולה בין המדינות אמר: "יחזק את יכולות ההגנה שלנו וייצור אלפי משרות לכל שלוש הכלכלות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/20 19:54 כה בחשון התשפא

בני גנץ במפגש הבטחוני בקפריסין: "עלינו להיות מאוחדים מול איומי הטרור"
גנץ עם שרי ההגנה של קפריסין ויוון, צילום: ללא

שר הביטחון, בני גנץ, נפגש עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, במהלך מפגש ביטחוני עם שרי הביטחון של קפריסין ויוון. גנץ קיים גם פגישות עם שרי ההגנה המקבילים - שר ההגנה של קפריסין, צ'ארלמבוס פטרידס, ושר ההגנה של יוון, ניקולאוס פנאגיוטפולוס. במהלך הפגישה נשא גנץ נאום על השותפות הבטחונית בין שלושת המדינות. 

"השותפות בינינו מבוססת על מחויבות הדדית לקידום יציבות, שיתוף פעולה ושלום ברחבי המזרח התיכון, וכמו כן על הקשרים החמים בין בני עמנו - שמקורם בתרבויות עתיקות הנושאות מורשת של דמוקרטיה וקידמה" אמר גנץ. עוד הוסיף: "ישראל מחויבת כמו תמיד לתמוך במדינות הבוחרות בשלום. למרבה הצער, לא כל המדינות בחרו בדרך זו, ועל המדינות השואפות לשלום להישאר מאוחדות ומוכנות להתמודד במשותף מול האיומים הנשקפים ממשטרים רדיקליים, וארגוני טרור".

גנץ התייחס לשיתוף הפעולה התעשייתי בין המדינות ולפרויקטים הביטחוניים שנידונו: "קידמנו כאן שיתוף פעולה רחב היקף בתעשייה, שיחזק את יכולות ההגנה שלנו וייצור אלפי משרות לכל שלוש הכלכלות. אני מאמין שהטכנולוגיות המתקדמות שלנו, הבדיקות המהירות והיחסים הטובים בינינו, יכולים לעזור לנו להפעיל מחדש, במהירות ובשגשוג את התיירות ואת השיתוף הכלכלי בין מדינותינו."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן