בני גנץ יצא לביקור בזק בארצות הברית: "אקדם שיתופי פעולה ביטחוניים"

שר הביטחון טס לארצות הברית למשך 24 שעות, שם יערוך פגישה עם מזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר. עם חזרתו לארץ יכנס השר לבידוד מקוצר, שאושר על ידי משרד הבריאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 08:31 ד בתשרי התשפא

בני גנץ יצא לביקור בזק בארצות הברית: "אקדם שיתופי פעולה ביטחוניים"
צילום: עודד קרני / לע"מ

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, יצא הלילה (ב') לביקור בזק בארצות הברית שיימשך ל-24 שעות בלבד. בהגיעו לארצות הברית ייפגש בני גנץ עם מזכיר ההגנה האמריקאי, מארק אספר, והשניים ידונו בסוגיות ביטחוניות הנוגעות לישראל. בין הנושאים שיעלו הם שמירת עליונותה הביטחונית של ישראל באזור, כפי שהובטח במסגרת הסכמי השלום. בנוסף ייתחסו גם לגרעין האיראני ולסנקציות שארצות הברית הודיע הכי תטיל על בכירים באיראן.

גנץ התייחס לטיסתו ברשתות החברתיות וכתב: "ישראל נלחמת בזירות רבות, מבפנים מבחוץ, ומערכת הביטחון יודעת להילחם בכולן במקביל". לקראת הפגישה כתב: "אני מתכוון להמשיך לעסוק גם מוושינגטון בהתמודדות עם אתגרי הקורונה ולקדם במסגרת הביקור אפשרויות לשיתופי פעולה, לצד הנושאים הביטחוניים שבהם אדון עם בכירי הממשל האמריקאי". גנץ צפוי לנחות בישראל ביום חמישי לפנות בוקר וייכנס לבידוד מקוצר באישור משרד הבריאות, כמובן שהבידוד יהיה קצר על פי התוצאות של החקירות האפידמיולוגיות. 

אמש, הנחה גנץ כי תהיה היערכות מיידית של צה"ל להקמת בית חולים שדה בהתאם לצורכי מערכת הבריאות. בתום סקירת יכולות חיל הרפואה והאמצעים הקיימים, צה"ל יתחיל בהקמת בית חולים שדה שיכיל כ-200 מיטות על בסיס הקצאת רופאים, אחיות ופראמדיקים מצה"ל. ההיערכות תתבצע מול משרד הבריאות ותמומש אך ורק בהתאם לצורך דחוף של מערכת הבריאות.