ארה"ב הכריזה על הטלת סנקציות נגד איראן: "נעצור את תכנית הגרעין"

מזכיר המדינה האמריקאי הכריז במסיבת עיתונאים כי הוחלט להטיל הגבלות על הבכירים בתכנית הטילים האיראנית. "מטרתן של ההגבלות היא למנוע מאיראן להתקדם בהעשרת אורניום ובבחינת טילים באליסטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 19:08 ג בתשרי התשפא

ארה"ב הכריזה על הטלת סנקציות נגד איראן: "נעצור את תכנית הגרעין"
מזכיר המדינה, מייק פומפאו, צילום: Hadas Parush/Flash90

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאוהודיע היום (ב') במסיבת עיתונאים, כי ארצות הברית תטיל סנקציות נגד איראן על מנת למנוע ממנה לבנות נשק גרעיני. לפי הודעת פומפאו הסנקציות יוטלו נגד משרד ההגנה האיראני, כמה מהתעשיות הביטחוניות האיראניות, ונגד כמה בכירים איראנים שמעורבים בתכנית העשרת האורניום. פומפאו קרא ליתר האו"ם להצטרף להחלטה חרף התנגדותן של כמה מדינות באירופה.

בעקבות ההתנגדות של חלק מן המדינות קרא פומפאו: "ארצות הברית מצפה מכל חברה באו"ם להצטרף". לגבי הסנקציות אמר כי "בנוסף לאמברגו הנשק, מטרתן של ההגבלות היא למנוע מאיראן להתקדם בהעשרת אורניום ובבחינת טילים באליסטיים, ולמנוע את העברתם של נשק וטכנולוגיות שונות לאיראן ממדינות אחרות". 

אחרי פומפאו נאם שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין, חיזק את דברי פומפאו ואמר: "נעשה שימוש בכל אמצעי כדי לעצור את תכנית הגרעין, הטילים והנשק הקונבנציונאלי של איראן". שלישי לעלות לנאום היה שר ההגנה האמריקני מארק אספר, שאיים כי אם יידרש צבא ארצות הברית יתקוף אם איראן תנסה להתחמש ולתקוף עם הנשק שתייצר. "הכוחות שלנו מוכנים להגיב לכל תוקפנות איראנית" אמר אספר. לבסוף עלה שר המסחר של ארצות הברית ווילבור רוס שהודיע על הטלת סנקציות נגד חמישה מדעני גרעין איראנים בכירים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן