שר הביטחון חתם על ארבעה צווי תפיסה לכספים ורכוש של חמאס

שר הביטחון חתם על ארבעה צווי תפיסה והגבלה ביחס לכספים ורכוש של חמאס בעזה ובעולם, וזאת בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים. המהלך הוא חלק ממערכה כלכלית נגד פעילי טרור

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/09/20 14:38 יג באלול התשפ

שר הביטחון חתם על ארבעה צווי תפיסה לכספים ורכוש של חמאס
צילום: פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ, חתם היום (ד') על ארבעה צווי תפיסה והגבלה ביחס לכספים ורכוש של חמאס בעזה ובעולם, וזאת בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים.צווי התפיסה החדשים הם חלק מהמערכה הכלכלית נגד פעילי טרור אותה מתכלל המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון (מט"ל) ביחד עם שב"כ, אמ"ן, משרד החוץ וגורמים נוספים.

  • ברצועת עזה - השר חתם על צו תפיסה בהיקף של 900,000 דולר ביחס לחברת חלפנות והעברת הכספים "אסאמה אלבשיתי" והעומד בראשה, בגין פעילותה עבור החמאס. 
  • בזירה הבינלאומית - השר חתם על צו להגבלת העברה של רכוש וכספים לראמי עבדו וחאלד טורעני המשמשים כחברי הנהלת ארגון אייפלסטיין, אשר פועל בבריטניה, משתייך לחמאס והוכרז בישראל. השר חתם על צו דומה נגד מחמוד אל חנפי המשמש כמנכ"ל המוסד הפלסטיני לזכויות אדם, אשר פועל בלבנון, משתייך לחמאס והוכרז בישראל.  

שר הביטחון ידרוש בקבינט: לא להחזרת גופות מחבלים

צווי התפיסה וההגבלה מפורסמים באתר המט"ל, מתורגמים לאנגלית ולערבית ומופצים במעגל רחב למערכת הפיננסית הממוסדת בארץ ובעולם, דבר שאמור להטיל מגבלות נוספות על אותם ארגונים, מוסדות ואנשים.

שר הביטחון אמר לאחר החתימה על הצווים: "נמשיך לפעול מול הטרור בכל אופן שבו הוא פועל ובכל מקום. מערכת הביטחון, באמצעות המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, תרדוף אחר ארגוני הטרור בארץ ובעולם, ותדאג לקטוע את שרשרת ההפצה של כספי הטרור".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן