תקיפות בסוריה: 5 הרוגים ו10 פצועים

סוכנות הידיעות הסורית סאנא דיווחה כי טילים נורו מאזור רכס החרמון לעבר שטחי דרום סוריה. ההרוגים בתקיפה הם חברי מיליציה פרו אירנית ואזרחית, בסוריה מייחסים את התקיפות לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 07:06 יב באלול התשפ

תקיפות בסוריה: 5 הרוגים ו10 פצועים
ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, "סאנא", דיווחה כי במהלך בליל אמש (ב') נורו טילים לעבר הבירה דמשק. חמישה פעילי מיליציה פרו איראנית נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל באזור הגולן הסורי ולפחות עשרה נפצעו. עוד דיווחו כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו נגד מטרות עוינות שאותרו בשמי העיר, באזור הדרום. על פי הדיווח התקיפות האוויריות גרמו לאובדן רב של ציוד צבאי סורי ביעדי התקיפה.

הסוכנות דיווחה כי מקור צבאי טען שמטח טילים שנורה לעבר דרום סוריה מגיע משטח ישראל. בציטוט דבריו נאמר: "התמודדנו עם תוקפנות אווירית ישראלית באזור הדרומי ורשת הנ"מ שלנו הגיבה ויירטה חלק מהטילים". עוד דיווחה הסוכונות: "כתוצאה מהתקיפה נהרגה אזרחית ובעלה נפצע. כמו כן נגרם נזק לרכוש". על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, תקיפות ישראליות כוונו לכמה עמדות שימור משטר בפאתי דמשק ובדרעא.

התקיפות המיוחסות לישראל מגיעות לאחר הידיעה כי לפני חודש, כוח צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטענים בגבול סוריה. חוליית המחבלים זוהתה בזמן אמת על ידי תצפיתניות של צה"ל. החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, חוסלה באמצעות ירי של לוחמי מגלן ששהו במארב באזור, במקביל לפעולת כלי טיס של חיל האוויר. אין נפגעים בקרב כוחותינו.