כיפת ברזל יירטה רקטה מעזה, רכב בשדרות ניזוק

אזעקת צבע אדום נשמעה ברחבי עוטף עזה, ביניהם גם בשדרות וביישוב ניר עם. צה"ל דיווח כי כיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה מרצועת עזה. אין נפגעים אך נזק נגרם לכלי רכב בשדרות מרסיסי היירוט. השר רפי פרץ: "חייבים להגיב ביד קשה על כל ירי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 21:00 יב באב התשפ

כיפת ברזל יירטה רקטה מעזה, רכב בשדרות ניזוק
יירוטים בשמי הדרום. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשעה 20:59 הופעלה אזעקת צבע אדום שנשמעה ברחבי עוטף עזה ונשמע בין היתר בעיר שדרות ביישוב ניר עם. צה"ל הוציא דיווח ראשוני על ההתראה שנשמעה בעוטף עזה,ומספר דקות אחר כך הודיע כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי דיווחים נזק נגרם לכלי רכב בשדרות מרסיסי היירוט.

מעיריית שדרות נמסר כי אין נפגעים בגוף אך נזק נגרם לכלי רכב: "לפני חצי שעה נשמעה אזעקת צבע אדום בעיר שדרות בזמן שעשרות רכבים שהו במתחם דרייב אין מיוחד שנחנך הערב ברחבת השוק העירוני וצפו בסרט. הרקטה יורטה על ידי כיפת ברזל ורסיסי היירוט נפלו באחד מרחובות העיר וגרמו נזק לכלי רכב. אין נפגעים בגוף".

זירת נפילת רסיסים

זירת נפילת רסיסיםצילום: דוברות המשטרה

מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה וביניהם חבלני משטרת ישראל הוזעקו אל זירת נפילת שרידים בעיר שדרות. אין נפגעים.נגרם נזק לרכב. חבלני המשטרה מטפלים בזירה בשעה זאת. אנו מזכירים לציבור-
בכל מקרה של אזעקה, יש להכנס למרחב מוגן בהתאם להנחיות פיקוד העורף. יש לדווח למשטרת ישראל בטלפון 100 על כל פריט חשוד, ויש להתרחק מחלקי יירוט ופרטי אמצעי לחמיה עד סיום טיפול חבלני משטרת ישראל ולהימנע מסיכון מיותר".

השר רפי פרץ השוהה בבידוד, התייחס לירי מהרצועה ואמר כי על הממשלה בה הוא חבר להגיב לירי: "אסור לאפשר שום ירי לעבר ישראל. לא בצפון ולא בעוטף עזה. חייבים להגיב ביד קשה על כל ירי. אם הילדים בעוטף לא ישנים, אז המחבלים ברצועה צריכים לרדת למחילות".

מספר שעות לפני כן התקיים טקס חילופי מפקדים באוגדת עזה, תת-אלוף אליעזר טולדנו, סיים את תפקידו בשנתיים האחרונות כמפקד עוצבת "שועלי האש", המוכרת כאוגדת עזה. טולדנו, בוגר תנועת בני עקיבא, שימש בעברו כמפקד יחידת מגלן, מפקד חטיבת הצנחנים והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה. החליף אותו בתפקיד תת-אלוף נמרוד אלוני. טקס החילופים נערך במחנה "רעים" שבמערב הנגב, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה, ומוזמנים נוספים.

לפני חודש נורו לשטח ישראל שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, והתרעות צבע אדום הופעלו פעמיים בתוך שעה באזור הנגב המערבי. שתיים מהרקטות נפלו בשטח פתוח, לא היו נפגעים או נזק. הרקטה השלישית יורטה על ידי כיפת ברזל.  בעקבות הירי, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדים בעזה.     

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן