חזבאללה: "לא היו חילופי אש. התגובה שלנו עוד תגיע"

על אף האירוע בגבול הצפון היום בלבנון נרשמו חגיגות. בארגון חיזבאללה אמרו לאחר סיום האירוע כי לא היו חילופי אש, ותגובת הארגון על הרב פעיל הארגון עוד תגיע. בעקבות האירוע, נתניהו וגנץ ימסרו הצהרה לתקשורת בשעה 20:00

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/20 19:25 ו באב התשפ

חזבאללה: "לא היו חילופי אש. התגובה שלנו עוד תגיע"
נתניהו וגנץ במהלך הערכת המצב, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

מספר שעות לאחר ניסיון החדירה של ארגון חיזבאללה, גורם מדיני אמר הערב (ב') כי "ייתכן ויהיה המשך לאירוע". האירוע החריג תפס את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ במהלך ישיבות הסיעה שלהם. נתניהו סגר את ישיבת הליכוד וכינס דיון ביטחוני בקריה בתל אביב. לשכת ראש הממשלה העבירה הודעה לשרים: "‏האירוע בגבול הצפון עדיין בהתהוות והמצב מתוח. ראש הממשלה שב ומנחה כי אין להתבטא בפומבי בעניין המתיחות מול החיזבאללה".

אירוע ביטחוני בצפון: צה"ל פגע בכוח חיזבאללה | אין נפגעים לכוחותינו

מקורות לבנונים אישרו לערוץ "אל-מיאדין" כי אין שום הרוג לחיזבאללה, כפי שטענו בצה"ל. לדברי כתב הערוץ, כל הפרסומים על האירוע הביטחוני בגבול מגיעים מישראל ואין תגובה של חיזבאללה. "האש שנורתה הייתה רק מצד אחד, לא מצידנו. האויב מורתע ומפוחד ולכן פתח באש", נכתב בהודעת חיזבאללה, "לא ירינו כדור אחד - התגובה שלנו על הרג כאמל מוחסן בסוריה בוא תבוא".

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן עדכן לאחר התקרית החמורה, כי תצפיתניות במרחב הר דב זיהו בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. בשלב זה לא ידוע באופן ודאי מצב המחבלים. אין נפגעים לכוחותינו. לאחר סיום האירוע הביטחוני הוחלט על הסרת המגבלות ופתיחת הצירים במרחב לתנועת אזרחים - התושבים יכולים לחזור לשגרה. "כוחות צה"ל במוכנות וערוכים להמשך ככל שיידרש. לא נאפשר פגיעה בביטחון תושבי מדינת ישראל וריבונותה".

עם סיום האירוע ראש הממשלה ושר הביטחון הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ר' אמ"ן, אלוף תמיר הימן, ור' אמ"ץ, אלוף אהרון חליווה. בשעה 20:00 ימסרו נתניהו וגנץ הצהרה לתקשורת בקריה בתל אביב.